به عاقبت کاندیداتوری بیندیشیم

در روایتی از پیامبر (ص) آمده «هیچ کسی نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ریاست و امارت داشته باشد، مگر اینکه او را در روز قیامت در حالی می آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجه او نبود او را رها می کنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود غل و زنجیرش افزایش پیدا می کند.»

قال رسول الله ﷺ: ولا یُؤَمَّر رَجُلٌ عَلی عَشَرَةٍ فَمَا فَوقَهُم إِلَّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامة مَغلُولَةً یَدُهُ إِلی عُنُقِهِ فَإِن کَانَ مُحْسِنَا فُکَ عَنه و ان کان مسیئاً زید غلا إلی غله».
هیچ کسی نیست که بر ده نفر یا بیشتر، ریاست و امارت داشته باشد، مگر اینکه او را در روز قیامت در حالی می آورند که دستش به گردنش بسته است؛ پس اگر چنانچه آدم درستکاری بود و تقصیری متوجه او نبود او را رها می کنند و اگر چنانچه بدکار و گناهکار بود غل و زنجیرش افزایش پیدا می کند.
مقام معظم رهبری دام ظله پس از نقل این حدیث می فرمایند «..... نفس این مسئولیت و آمریت و ریاست یک تبعاتی دارد که ایجاب می کند این را (اینگونه محشور شدن را) در آن حوزه ماموریت که ما آنجا، رئیسیم مدیریم، یک کاره ای هستیم بعضی کارها انجام می گیرد که ما می توانستیم مانع آن بشویم و نشدیم، حالا یا غفلت کردیم (وارد) نشدیم یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛ این کار خلاف زیر نظر ما و در پست نگهبانی ما انجام گرفت پست نگهبانی ماست دیگر. یا بعضی کارها باید انجام می گرفت در حوزه مأموریت ما که انجام نگرفت، یا به خاطر اینکه ما نفهمیدیم دقت نکردیم تعقیب نکردیم، مشورت نکردیم پرس و جو نکردیم و ندانستیم یا نه، دانستیم تنبلی کردیم، امروز و فردا کردیم گفتیم حالا ان شاء الله بعداً، فردا و ضایع شد فوت شد.

اگر ماها عقل داشته باشیم باید دنبال ریاست نرویم؛ واقعاً این جوری است باید دنبال ریاست نرویم ریاست این تبعات را دارد. بعضی می دوند دنبال ریاست نمی فهمند که نفس این آمریت و ریاست این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند مغلولاً (دست بسته) می آورند.

این چیز خیلی مهمی است مغلولاً او را می آورند پای محاسبه الهی؛ اگر چنانچه آدم خوبی بود درستکار بود در آنچه انجام گرفته بود تقصیری و گناهی متوجه او نبود اینجا رها می کنند او را...

اینها را ما باید بفهمیم دنبال کرسی های ریاست بودن چه ریاست اجرایی چه ریاست تقنینی... بنده دور دوم ریاست جمهوری قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم، الا دوره اول که تحمیل شد بر ما هیچ دوره دوم دیگر یقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمی شوم امام فرمودند به من بر تو واجب عینی و تعیینی است. هر دو را گفتند خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم»
 

کد خبر 1746914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha