بیانیه جهانی: جنایات غزه، چالش اخلاقی برای همه جهانیان است

اندیشمندان، روشنفکران، علمای مذهبی، هنرمندان و شخصیت‌های مختلف جهان با امضای بیانیه جهانی نسبت به جنایات غزه و نادیده گرفتن قوانین بین المللی هشدار دادند و جنایات غزه را چالش اخلاقی برای همه جهانیان دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، یک بیانیه جهانی امروز (دوشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲) که توسط اندیشمندان، روشنفکران، علمای مذهبی، ادبا و هنرمندان و شخصیت‌های مختلف جهان امضا شده است، هشدار داد که جنایات کنونی در نوار غزه چالش اخلاقی برای همه جهانیان به شمار می‌آید.

در این بیانیه آمده است: ما با اندوه و خشم، شاهد جنایات وحشتناکی هستیم که بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار داده است و بیشتر آنها کودکان و زنان هستند. این مسئله چالش اخلاقی برای جهانیان است که به بیداری فوری انسانی و بازنگری اصولی دقیق را فرامی خواند.

امضاءکنندگان این بیانیه که به هشت زبان منتشر شده است، تاکید کرد: ما جنایات شنیع ضد انسانی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را نمی پذیریم که در چارچوب نسل کشی و پاکسازی نژادی قرار دارد. با حمایت نظامی، سیاسی و تبلیغی مستمر از طرف قدرتهای بین المللی را محکوم می‌کنیم.

فهرست این امضاء کنندگان شامل یکصد شخصیت از سراسر جهان از جمله دولتمردان، وزرای سابق، برندگان جوایز مهم بین المللی، علمای مسلمان و کلیسا و اندیشمندان، روشنفکران، نویسندگان، ادبا، هنرمندان کشورهای متعدد است.

در این بیانیه که به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، آلمانی، ترکیه‌ای، بوسنیایی / صربی منتشر شده است، آمده است: این تحولات نشان داد که جهان ما از اختلال جسمی و بحران اخلاقی وخیم، چالش ارزشی غیرقابل حل و تبلیغات گمراه کننده رنج می‌برد.

این شخصیت‌ها از پیامدهایی که از نبود منشور، قوانین و نادیده گرفتن قوانین بین المللی و حقوق بین المللی بشردوستان بر صلح جهانی و منافع مردم ناشی می شود، هشدار داد.

«منتصف المرزوقی» رئیس جمهوری سابق تونس، «حمادی الجبالی» نخست وزیر سابق تونس، «عبدالله بنکیران» رئیس جمهوری سابق مراکس، «تانسیری سید حامد البار» وزیرخارجه سابق مالزی، «توکل کرمان» برنده جایزه صلح نوبل، «دان کوفالیک» استاد حقوق بین الملل در دانشگاه بیتسبرگ آمریکا، «جورج اونری بیوتی» وکیل بلژیکی، «ژولیه ویببولمن» بازرس جنایات جنگی در نیوزلند، «فواد راباغ» عضو مجلس سنای کلمبیا، «استفان ابوزو» و «تاتیانا باسیلیو» از اعضای سابق پارلمان ایتالیا و «ایمن نور» نامزد سابق ریاست جمهوری مصر از جمله شخصیت‌های امضا کننده این بیانیه هستند.

کد خبر 1746934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha