اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

آیین مذهبی و معنوی اعتکاف امسال با افزایش حضور نسل جدید، در امتداد مسیر پر تکاپو بازکشت به مسجد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نهضت بازگشت به مسجد که زمزمه های آن پس از دوران سخت کرونایی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شنیده شده با گذر زمان و برنامه ریزی های هدفمند، حال و هوای خاصی ایجاد کرد.

مسیر تحقق نهضت بازگشت به مسجد با تلاش کانون های فرهنگی و هنری تسهیل شد و از طرفی هم تبلیغات رسانه ای و مقدمه سازی لازم صورت گرفت تا اینکه آیین اعتکاف با رویکرد جذب به نسل جدید به ویژه نوجوانان در ماه رجب امسال اجرایی شد.

اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

رشد سه برابر حضور اقشار مختلف در اعتکاف با محوریت نوجوانان تجربه شیرین و به یادماندنی بود که تجربه آن امسال بی نظیر و مقدمه ساز آینده خواهد بود.

حرمت بزرگ اعتکاف در مسجد با حضور نسل جدید در مسیر نهضت بازگشت به مسجد قرار گرفت و این حرکت ریل خوبی برای حرکت قطار جذب به کانون های فرهنگی و هنری است.

اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

قیام معنوی نوجوانان و جوانان

اعتکاف جوانان و نوجوانان در ماه رجب امسال یک جریان موثر و کارآمد بود که دستاوردهای زیادی برای جامعه، نظام تربیتی و کسب معنویت معتکفین داشت.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به استقبال پنج هزاری نفری در اعتکاف این شهرستان گفت: تقریبا ۳۰ مسجد برای این امر معنوی مهیا شده بود که یک سوم آن مخصوص دانش آموزان بود.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی با اشاره به تاثیرات معنوی این آیین مذهبی، از آن به عنوان قیام معنوی نوجوانان یاد کرد.

اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

وی ادامه داد: نقش خانواده ها در این خصوص بسیار مهم بوده و سرمایه گذاری خوبی برای تربیت فرزند خود داشته اند.

حجت الاسلام حسناتی اضافه کرد: توشه معنوی این حرکت بزرگ سرمایه ای برای زندگی آن ها خواهد بود.

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی جمعیت معتکفین دانش آموزی

حل و هوای حضور نوجوانان در اعتکاف دانش آموزی تا حدی بود که مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از استقبال کم‌نظیر این قشر یاد کرد و اذعان داشت: میزان حضور نوجوانان افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

محمدرضا ابراهیمی شمار معتکفین را بالغ بر پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۵۰ مسجد میزبان معتکفین دانش آموزی بود.

وی اجرای برنامه های فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی در کنار برنامه های مذهبی و توحیدی با حضور کارشناسان مذهبی موجب کیفیت بخشی به این مراسم دانست.

اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

اعتکاف پرشور تبلوری از همبستگی مردمی

استاندار اصفهان در بیان جنبه های مختلف اعتکاف امسال گفت: این حضور پر شور تبلوی از همبستگی مردمی و نهاد فرهنگی بوده که با محوریت مسجد شکل گرفت.
سید رضا مرتضوی ادامه داد: همبستگی عمومی بین دستگاه های اداری و نهادهای مردمی، اعتکاف پر شور را در استان اصفهان رقم زد تا جمعیت ۷۵ هزار نفر در ۶۵۰ مسجد استان اصفهان معتکف شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف جوانان و نوجوانان  در حالی است که دشمن برای تحریف دینی کار می کند.

اعتکاف در مسیر نهضت بازگشت به مسجد

پیشگامی بچه های مسجد در خدمات فرهنگی اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از جلوه های جذاب اعتکاف، ارائه برنامه های فرهنگی، برای افراد بوده که علاوه بر برنامه توحیدی اجرا شد.

حجت الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: در آستانه آاز اعتکاف با حضور مردم به تعداد مساجد میزبان معتکفین افزوده شد و در این مسیر کانون های فرهنگی و بچه های مسجد حامی خوب اجرای برنامه ها بودند.

وی ادامه داد: سخنرانی، مدیحه سرایی، بیان موضوعات مرتبط روز و توزیع بسته های فرهنگی از جمله این خدمات است که در گروه نوجوانان و جوانان جذابیت بیشتری دارد.

کد خبر 1746967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha