روحانی ها مراجع فرهنگی هستند

مدرس سواد رسانه و فضای مجازی ارومیه‌ای گفت: روحانی ها مراجع فرهنگی هستند و توجه به این مسئله اگر ناقص باشد، آسیب خواهیم دید و در این راستا نگاه ویژه باید به فضای مجازی و بازی های رایانه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، صابر شاهینی، مدرس سواد رسانه و فضای مجازی، در نشست فعالین رسانه ای، فضای مجازی و کارگاه سواد رسانه مختص روحانیون و طلاب اهل سنت آذربایجان غربی گفت: در فضای مجازی چندین نگاه از جمله نگاه کاربری، توسعه دهنده، سرمایه گذاری و حکمرانی مطرح است.

وی افزود: روحانی ها مراجع فرهنگی هستند و توجه به این مسئله اگر ناقص باشد، آسیب خواهیم دید و در این راستا نگاه ویژه باید به فضای مجازی و بازی های رایانه ای داشته باشیم.

شاهینی ادامه داد: همه ما بدون استثنا کاربر فضای مجازی هستیم و اول باید خودمان را از آسیب ها واکسینه کرده و تا بتوانیم دیگران را حفظ کنیم.

وی گفت: گوشی تماس و فضای مجازی باید مجزا باشد و ما برای هویت نرم افزار و سخت افزار هامون باید امنیت ایجاد کنیم.

شاهینی نداشتن پهنای باند مناسب را از جمله مشکلات در کشور عنوان کرد و گفت: ولی کشورهای دیگر اینترنت ملی دارند و اینترنت ملی باید آنطور که شایسته است راه اندازی شود و این موضوع به عنوان مطالبه مراجع فرهنگی مطرح شود.

وی افزود: در بررسی موضوع اغتشاشات که بیشتر قشر نوجوان بودند، متوجه شدیم افرادی که اینارو تحریک کرده بوده و خود نوجوان ها از بازی های رایانه ای مشترک استفاده می‌کنند و بازی رایانه ای این افراد را به نحوی تربیت کرده بود.

شاهینی پایین بودن سطح آگاهی و نداشتن آموزش را از دیگر مشکلات فضای مجازی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری توسعه هوش مصنوعی را تاکید کردند و وقتی میخاهیم امنیت داشته باشیم همه ابزارها به هم وصل هستند و موضوع سایبری پیش میاد و اگر بخواهیم امنیت ایجاد کنیم، امنیت سایبری اتفاق می افتد.

روحانی ها مراجع فرهنگی هستند

روحانی ها مراجع فرهنگی هستند

روحانی ها مراجع فرهنگی هستند

کد خبر 1746985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha