استقبال پرشور جامعه کارگری از دهه فجر/ اجتماع نخبگانی سرآمدان کار و تولید برگزار می‌شود

چکشیان با تشریح برنامه‌های کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی دهه فجر، گفت: رویکرد همه برنامه‌ها روایت پیشرفت و جشن و شادی و ایجاد انگیزه و امید در جامعه کارگری است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری شبستان: نشست خبری محمد چکشیان، رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی دهه فجر، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ماه) در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته کارگری و کارآفرینی و اقداماتی که در حوزه فرهنگی اجتماعی در طول سه سال اخیر انجام شده است، اظهار کرد: مخاطب و جامعه هدف این کمیته جامعه‌ ۱۵ میلیونی کار و تولید است که‌ گر با خانواده حساب کنیم شاید بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را شامل شوند، لذا فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی این کمیته بر عهده معاونت فرهنگی وزارت تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی است.

 چکشیان افزود: در تمام استان‌ها کمیته کارآفرینی و کارگری داریم که با عضویت سازمان‌های وابسته و برخی تشکل‌های کارگری همراه است، رکن اصلی رشد اقتصادی، رشد بهره‌وری جامعه کار تولید است و به تعبیری کارگر ستون فقرات تولید است.

وی در ادامه گفت: سیاست‌ ما با توجه به فضای اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشن و شادی است و لذا تلاش داریم در همه مجموعه‌هایی که به هر شکل با فضای کار و تولید مرتبط هستند این رویکرد وجود داشته باشد.

 چکشیان تصریح کرد: مشارکت تشکل ها و شرکای اجتماعی رویکرد دیگری است که در جامعه کارگری و کارآفرینی با توجه به رویکرد مردمی تبلور ویژه ای دارد؛ از سوی دیگر سومین رویکرد این کمیته امیدآفرینی است، ما در این کمیته با توجه به اینکه پنجمین سال از صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری می‌گذرد، توجه ویژه‌ای به فحوا و آنچه که در بیانیه مطرح شده است، داریم.

وی افزود: ما روایت راه طی شده و بیان دستاوردها را ملاک قرار داده‌ایم تا بگوییم یک کارگر ساده در گوشه کارخانه چه نقشی در حوزه تولید و کارآفرینی داشته است.

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی دهه فجر، با اشاره به نقش رسانه‌ها در بیان روایت‌ها از دستاوردها و همچنین نقش این عرصه در گستره انتخابات و حضور مردم در صحنه تصریح کرد: بحث مشارکت و پرشور شدن انتخابات مساله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این کمیته نیز مورد توجه خواهد بود. 

چکشیان افزود: راه‌اندازی میز خدمت، برپایی مواکب خدمت در سازمان های وابسته؛ برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف بسکتبال، فوتبال ساحلی، کبدی و... در سطح جامعه کار و کارگری؛ افتتاح پروژه‌های مختلف، تشکیل ستاد دهه فجر در کارخانجات؛ برپایی اردوهای راهیان پیشرفت؛ بحث جلسات تخصصی در حوزه رفع موانع تولید؛ رزمایش‌های کسانی که در حوزه بسیج کارگری حضور دارند؛ نشست‌های گام دوم در جامعه مخاطب از دیگر اقدامات است. 

وی در ادامه ابراز کرد: در رویکرد سوم صیانت از نیروی کار را در گستره‌ نشاط، سلامت روحی و روانی جسمی، مساله انگیزه و پویایی اش را مورد توجه قرار می‌دهیم تا در فرآیند تولید با ارتقا مواجه شویم که البته این مهم مستلزم حمایت و توجه بیش از پیش جامعه رسانه است.

چکشیان ادامه داد: علاوه بر این، نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» را با همراهی حوزه هنری و مجموعه‌ های مردمی برگزار خواهیم کرد تا در عرصه فرهنگ کار بتوانیم جریان‌سازی رسانه‌ای را ایجاد کنیم.

افتتاح ۴۳۴ خانه فرهنگ کار

 رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی دهه فجر ادامه داد: ۴۳۴ خانه فرهنگ کار را در دو سال اخیر افتتاح کردیم و در این حوزه خانه فرهنگ کار علاوه بر ارتقای کمی، تیم پایش را دارند.

وی گفت: در جشنواره ای با عنوان «امتنان» ۱۲۲ هزار کارگر مبتکر را شناسایی کردیم یعنی کارگرانی که اثری در تولید داشتند و این حوزه را ارتقا دادند، دو سال است که این اتفاق رخ می‌دهد و به کارگران پیامک ارسال می‌شود که اگر ابتکاری داشتید می توانید در سامانه ثبت کنید.

چکشیان افزود: علاوه بر این، ۹۴۸ خانه بهداشت کارگری را راه‌اندازی کرده ایم، همچنین تاکنون دو هزار و ۴۸۴ ایستگاه (بهگر) راه‌اندازی شد که رشد ۷۲ درصدی در دولت سیزدهم داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در حال طراحی لیگ ورزش کارگری در رشته‌های مختلف هستیم؛ ما به ۱۰ رقابت بین‌المللی تیم‌های کارگری را اعزام کردیم و حدود ۱۴۸ مدال طی دو سال گذشته توسط کارگران هم از آقایان و هم بانوان کسب شده است.

دریافت ۴۰۰ اثر از بانوان کارگر

چکشیان با بیان اینکه اجتماع نخبگانی سرآمدان جامعه کار و تولید نیز برنامه دیگر ما برای دهه فجر است، ابراز کرد: جشنواره «تجربه ماندگار» اقدام دیگری است که طی آن ضمن گفت‌وگو با بازنشستگان، تجارب آنها ثبت می‌شود، در این جشنواره تاکنون از سوی بانوان کارگر ۴۰۰ اثر دریافت کرده ایم.

وی بیان کرد: اقدام و فعالیت در عرصه تولید محتوا در حوزه جریانات تولید و تولیدمحتوای رسانه‌ای در این گستره را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم تا بحث فرهنگ کار در سطوح مختلف به ویژه در سطح کارخانه‌ها مورد توجه قرار داده شود، در این راستا اولین جشنواره فرهنگی هنری فرهنگ کار را برگزار می‌کنیم که محصولات مختلفی دارد از جمله تئاترهای کوتاه برای انتقال مباحث در این عرصه که قطعا تاثیرگذار خواهد بود. 

کد خبر 1747070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha