تاکید بر نقش آموزه‌های قرآن در حل چالش های اخلاقی دنیای معاصر

سخنرانان در سمینار یک روزه با عنوان «مبانی بحران اخلاقی معاصر» که در دانشگاه علامه اقبال لاهوری در اسلام آباد برگزار شد، بر نقش آموزه های قرآنی و سنت در مقابله با چالش های فکری و اخلاقی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenews»، سخنرانان در سمینار یک روزه با عنوان «مبانی بحران اخلاقی معاصر» که در دانشگاه علامه اقبال لاهوری در اسلام آباد برگزار شد، بر نقش آموزه های قرآنی و سنت در مقابله با چالش های فکری و اخلاقی تاکید کردند.

این مراسم به ریاست پروفسور «محی الدین هاشمی»، رئیس دانشکده معارف عربی و اسلامی و پروفسور «رشید ارشد کلیم» از دانشگاه پنجاب به عنوان سخنران مهمان برگزار شد.

دکتر رشید ارشد در سخنرانی خود بر نقش ضروری آموزه های قرآنی و سنت در پرداختن به مسائل فکری و اخلاقی در دوران معاضر تاکید کرد.

وی بر لزوم هدایت نسل جدید به سوی این اصول اشاره کرد و اظهار داشت که پایبندی نه تنها می تواند بحران های اخلاقی را حل کند، بلکه زندگی دنیوی را به وجودی با فضیلت ارتقا می دهد.

پروفسور هاشمی نیز بر اهمیت رسیدگی به بحران های فکری در دنیای معاصر تاکید کرد.

وی با اشاره به رهنمودهای قرآن و سنت، خاطرنشان کرد: سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان موثرترین رهنمود برای سعادت بشریت است.

دکتر هاشمی بر تعهد دانشگاه علامه مبنی بر تبدیل شدن به مرکزی برای فعالیت های فکری، ادبی و فرهنگی تاکید کرد .

دکتر «صنع الله»،  رئیس اداره قرآن و تفسیر نیز بر درک چالش های معاصر و حل آنها از طریق آموزه‌هایذ قرآن و سنت تاکید داشت.

وی افزود: این سمینار نشان دهنده تعهد دانشگاه غلامه اقبال به تقویت بحث های فکری و کمک به حل چالش های اخلاقی معاصر است.

کد خبر 1747092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha