انقلاب اسلامی در جهت استکبارستیزی و مقابله با ستم شکل گرفته است

افشارچی گفت: استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم از اهداف شکل گیری این انقلاب است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز ۱۱ بهمن‌ ماه در مراسم زنگ گلبانگ انقلاب که در دبیرستان استاد شهریار برگزار شدبا بیان اینکه  امیرکبیر، گفتمان ضداستکباری و ضداستبدادی داشت و در مقابل انگلستان ایستاد، گفت: امیرکبیر باور داشت که مردم ایران می‌توانند در برابر ظلم و ستم بایستند و معتقد بود کشورهای اجنبی نباید برای کشور ما تعیین تکلیف کنند.


وی ادامه داد: از سال ۵۷ برای مقابله با اجنبی و استبداد ایستادگی کردیم، ایران ۱۷۰ سال است که برای استقلال، آزادی و خدمت تلاش می‌کند. 


استاندار زنجان با اشاره به اینکه ، نظام جمهوری اسلامی ایران که از سال ۱۳۵۸ شکل گرفته همان مسیر امیرکبیر را پیش می‌برد، گفت: استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم از اهداف شکل گیری این انقلاب است. 


افشارچی از دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان باید تلاش کنند و خودشان را باور داشته باشند، زیرا قامت این ملت وابسته به این است که آنان امیدوار باشند و ادامه دهند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه، ضمن تبریک چهل‌ و پنجمین جشن انقلاب اسلامی بر همه فجرآفرینان و مردم، اظهار کرد: در اثر تبیین دیدگاه مردمی در نظام حاکمیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی، شاهد هستیم در آموزش و پرورش به سمت عدالت و گسترش آموزشی گام برداشتیم.


علی اسماعیلی با بیان اینکه امروز ۹۹.۳۳ درصد دانش‌آموزان نیازمند تعلیم و تحصیل را جذب کردیم، اظهار کرد: ۱۸۸ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز، ۱۹ آموزشگاه ۹ نفره و ۹ آموزشگاه تک نفره در استان زنجان داریم البته باز هم جای کار بسیار زیادی داریم.


وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت سوادآموزی، پس از انقلاب اسلامی، افزود: ۱۲۳۰ نظام آموزش رسمی در کشور داریم و در این گستره زمانی برای اولین‌بار سند تحول بنیادین به عنوان یک سند هویت‌بخشی آموزش و پرورش کشور طراحی و اجرا شد.

کد خبر 1747331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha