از تعیین درصد جانبازی برای مجروحان حادثه تروریستی تا پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان بیمارستان گاندی

اعضای کابینه طبق روال چهارشنبه های حیاط دولت، پس از اتمام جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی بهادری جهرمی امروز ۱۱ بهمن و در حاشیه هیات دولت با اشاره به تجدیدمیثاق رئیس جمهور و هیات دولت با آرمان های حضرت امام راحل (ره) گفت: اصلی ترین بخش نشست هیات دولت به نوعی تقسیم کار و هماهنگی در جهت اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در روز گذشته بود که ایشان بیانات مهمی را مانند همیشه در حوزه تولید و حمایت از تولید داشتند.

سخنگوی دولت: از اردبیهشت سال گذشته دولت مصوبه ای را تصویب کرد که هیچگونه مقرره گذاری در هیچ بخشی از دولت نمی‌تواند، صورت بگیرد، بدون اطلاع رسانی قبلی و انتشار بر روی سامانه مقررات اقتصادی اجرایی شود تا فعالان کسب و کار در حوزه های مختلف حتما قبل از اجرایی شدن آن مقرره مطلع شوند و این مصوبه گام بزرگی بود تا فضای کسب و کار را روشن تر و شفاف تر کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رئیس کل بانک‌ مرکزی گزارشی از تامین مالی برای تولید ارایه کرد که بر اساس آن پروژه های که طرح های مشخصی دارند مجوزهای آن از شورای پول و اعتبار و سایر مراجع گرفته شده است.

از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع به هرمزگان تا پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان بیمارستان گاندی

بهادری جهرمی گفت: در این جلسه رئیس جمهور مهلت یک ماهه ای رابرای ارائه برنامه های روشن و زمان‌بند جهت اصلاح ناترازی ها مشخص کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قطعا دولت مخالف افزایش قیمت‎ها است، گفت: در بودجه‌ریزی دولت اول باید پیش بینی منابع صورت بگیرد که دولت چقدر می‌تواند منابع داشته باشد در سقف آن منابع، مصارف پیش‌بینی می‌شود وقتی ما منابع را در یک سقفی پیش‌بینی کردیم دیگر نمی‌توانیم بیشتر از آن مصارف را پیش‌بینی کنیم این اقدام موجب ناترازی در بودجه می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: هر سال برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، بودجه ای به صورت متعارف تخصیص داده می‌شده است اینکه برای سال ۱۴۰۳ این بودجه به نصف کاهش یابد یعنی قرار است مصرفمان را کم کنیم یا خدایی نکرده قرار است قیمت‌ها را افزایش دهیم، قطعا دولت مخالف افزایش قیمت‎ها است اگر مجلس هم مخالف افزایش قیمت‌ها است مصرف متعارف کشور مشخص است. 

از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع به هرمزگان تا پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان بیمارستان گاندی

فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و پس از نشست هیات دولت گفت: امشب جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی آغاز خواهد شد و با اهتمامی که همکارانم در بخش‌های داخلی و بین‌المللی داشتند با استقبال بسیار خوبی روبه رو هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امشب تلاش می‌کنیم چند جایزه مربوط به جشنواره را در بخش‌هایی که امکانش بود اهدا کنیم تا شب اختتامیه شب طولانی نباشد تا بتوانیم در زمان مناسب برنامه ها پایان یابد.

اسماعیلی از برگزاری آیین کتاب سال با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده با حضور رئیس جمهور خبر داد.

وی با اشاره به شکل‌گیری شورایی با ریاست علی‌محمد مودب گفت: امسال جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما بسیار خوب در همه نقاط کشور برگزار شده و همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده است تا در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب، در یک ساعت پربیننده، یک قسمت از برنامه‌های ضبط شده این جشنواره پخش می‌شود.

اسماعیلی از برگزاری اختتامیه جشنواره تئاتر در روز پنجشنبه خبرداد و گفت: نمایش‌های امسال با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و معاون هنری وزارت فرهنگ از تماشاگران عذرخواهی کرد چون به واقع امکانات ما کفاف میزان علاقه عزیزان را نمی‌داد. 

اسماعیلی افزود: خداوند کمک کند برنامه‌هایی که برای جشنواره هنرهای تجسمی داریم را اجرا کنیم. این جشنواره آغاز شده است و همچنین جشنواره موسیقی بعد از دهه فجر نیز آغاز می‌شود. مجموعه  جشنواره‌های ما در حال برگزاری است.

وزیر فرهنگ درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند. ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند. 

کارکنان بیمارستان گاندی بیمه بیکاری دریافت می کنند

صولت مرتضوی  نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد وضعیت پزشکان بیکار بیمارستان گاندی گفت: همه افرادی که بیمه پرداز بودند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و تا دایر شدن مجدد بیمارستان می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند و در چهارچوب سنوات و عیدی را باید از همان مرکز بگیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اما آن بخش از کارکنان آن بیمارستان که بیمه‌پرداز بودند چنانچه بیکار شدند و کار جدیدی پیدا نکردند و خود بیمارستان امکان به کار گیری آنها را نداشته باشد حتما از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می شوند.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی با حضور رییس جمهور

عیسی زارع پور نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سیگنال های ماهواره مهدا دریافت شد و نشان می دهد که کار دانشمندان در حوزه ساخت ماهواره هم کامل بود و ماهواره عملیاتی کار می کند و در ایستگاههای زمینی هم به صورت روزانه سیگنال ها را دریافت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: صنعت فضایی کشور در بخش های گوناگون اعم از پرتاب گر، ساخت ماهواره، ایستگاههای زمینی و پایگاهای پرتاب با سرعت دنبال می شود.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی روز شنبه با حضور رییس جمهور، گفت: در این مراسم آخرین گزارش دستاوردهای صنعت فضایی، برنامه های پیش رو خدمت رییس جمهور و اعضای شورای عالی ارائه خواهد شد.

تعیین درصد جانبازی برای مجروحان حادثه تروریستی

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: یک تیم از این نهاد در کرمان مستقر شده تا هم به مجروحان و هم به خانواده شهدای حادثه کرمان رسیدگی کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار شهدا را ۹۳ شهید اعلام کرد و افزود: به دلیل آنکه تعدادی از مجروحان حادثه در وضعیت بدحال قرار دارند، نمی‌توان با اطمینان گفت که تعداد شهدا همین مقدار باقی خواهد ماند. با این حال امیدواریم حال این عزیزان بهبود یافته و تعداد شهدا افزایش نیابد.

وی تصریح کرد: پرونده خانواده شهدای ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می شود ولی برای مجروحان و جانبازان این انفجار تروریستی درصد جانبازی را تعیین کرمی‌شود؛ از این رو گرچه تشکیل پرونده برای آنان قطعی است، اما این فرایند به دلیل انجام اقدامات بعدی از سوی کمیسیون پزشکی زمانبر خواهد بود.

کد خبر 1747383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha