راه اندازی فرمانداری ویژه نهبندان پیگیری شود

حجت الاسلام نجمی پور گفت: راه اندازی فرمانداری ویژه نهبندان باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی پور امروز (۱۱ بهمن) در جمع مدیران محلی نهبندان ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق، افزود: شهرستان نهبندان به لحاظ اصالت، قدمت و پیشینه فرهنگی و تاریخ جایگاه درخشانی دارد.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه مردم نهبندان بسیار سخت کوش هستند و در جنوبی ترین نقطه  استان خراسان ساکن هستند، گفت: نهبندان در گذشته به واسطه فاصله طولانی با خراسان بزرگ مورد بی مهری قرار گرفته بود به همین دلیل مقام معظم رهبری در سفر به نهبندان فرمودند: «من با آمدن به نهبندان می خواهم توجه مسئولان را به این نقطه از استان جلب کنم» اما این مهم محقق نشد.

وی خواستار توجه به سند توسعه نهبندان، معادن، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه شد و گفت: از ۷۰ معدن نهبندان برخی معادن نیمه تعطیل هستند که برای اشتغال بیشتر باید به آن ها توجه ویژه شود.

وی افزود: مطالبه دیگر مردم نهبندان راه اندازی بازارچه مرزی دوکوهانه است که به دلیل راه افتادن بازارچه ماهیرود تحت تاثیر قرار گرفته است.

امام جمعه نهبندان به قاچاق سوخت و آثار مخرب اقتصادی و فرهنگی آن در نهبندان اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ نفر به دلیل سوخت کشی جان خود را از دست داده اند که نیازمند تدبیر است،  این مهم اثر مخرب فرهنگی دارد.

حجت الاسلام نجمی پور گفت: مدیران برای توسعه نهبندان باید از ظرفیت و تفکر نخبگان استفاده کنند، همه نخبگان مشاورانی هستند که فارغ از حزبی نگری باید از آن ها بهره گرفت.

مهدی مرادی، سرپرست فرمانداری نهبندان هم در این جلسه اظهار کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی و نظام این است که با همدلی اقدامات امیدآفرینی را رقم بزنم.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان همواره پای کار انقلاب بوده اند و در انتخابات پیش رو هم این مهم با تلاش های مدیران و مردم محقق خواهد شد.

کد خبر 1747408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha