زنگ انقلاب در کانون‌های مساجد جنوب فارس به صدا در آمد/ از منبرهای سه دقیقه‌ای تا شب خاطره انقلاب

در جنوب استان فارس نیز با توجه به ظرفیت های عظیم مساجد و اقلیم فرهنگی و مذهبی حاکم بر آن، با برنامه های در خور و مناسب گروه های سنی مختلف به استقبال از چهل و ششمین بهار آزادی رفته است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی دست به کار شده و با برنامه ریزی های مدون میزبان اهالی مسجد با برگزاری ویژه برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هستند.

 بیان دستاوردهای انقلاب و تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان از اهداف برگزاری برنامه های دهه فجر در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

علاوه بر آن برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و...، برپایی نمایشگاه های مختلف، آذین بندی های مسجد و محله، محافل بصیرتی و سیاسی، میزبانی از میز خدمت مسوولان و.. نیز از جمله برنامه هایی است که توسط کانون های مساجد در این ایام برگزار می شود.

در جنوب استان فارس نیز با توجه به ظرفیت های عظیم مساجد و اقلیم فرهنگی و مذهبی حاکم بر آن، با برنامه های در خور و مناسب گروه های سنی مختلف به استقبال از چهل و ششمین بهار آزادی رفته است.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در هفته های گذشته در تکاپوی برنامه ریزی برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی بوده است؛ برنامه هایی که با محوریت مساجد قرار است در این ایام به اجرا در آید.

زنگ فجر در کانون‌ها مساجد جنوب فارس به صدا در آمد/ از منبرهای سه دقیقه‌ای تا شب خاطره انقلاب

قرار گرفتن ستاد هماهنگی کانون های مساجد به عنوان متولی برنامه های کمیته مساجد و بقاع متبرکه دهه فجر، وظایفی را متوجه این ستاد کرده که در راستای آن با برگزاری جلسات متعدد به اجرای هر چه بهتر برنامه ها، کمک می کند.

آنگونه که مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس به عنوان رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفته به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های دهه فجر جلساتی در هفته های گذشته با حضور دستگاه هایی عضو کمیته مساجد دهه فجر و همچنین ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

تبیین مبانی انقلاب

  تبیین مبانی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردها از اهداف برگزاری برنامه های دهه فجر انقلاب در کانون های مساجد جنوب فارس است که محمد ابراهیم اخوت به آن اشاره کرده و می گوید: عمده مباحث و تصمیمات مطرح شده در این جلسات برگزاری برنامه هایی در مساجد است که در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی می توان انجام داد.

مهم ترین بحث در برنامه های دهه فجر با توجه به پیش رو بودن ایام انتخابات، پرشور کردن انتخابات بوده است.

با توجه به فاصله اندک ایام الله دهه فجر انقلاب با حماسه انتخابات، ضرورت ترویج و فرهنگ سازی برای حضور پرشور مردم پای صندوق های رای احساس می شود که این ایام فرصت مناسبی است تا ضمن بصیرت افزایی به افزایش مشارکت مردم در انتخابات کمک شود.

به اذعان، رئیس کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر جنوب فارس، مهم ترین بحث در برنامه های دهه فجر با توجه به پیش رو بودن ایام انتخابات، پرشور کردن انتخابات بوده است.

منبرهای سه دقیقه ای

وی ادامه می دهد: «منبرهای بصیرتی» برنامه ای است که به منظور حضور پرشور مردم پای صندوق های رای برنامه ریزی شده که با همکاری واحد فرهنگی سپاه توسط ائمه جماعات مساجد برگزار می شود.

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، این برنامه به صورت منبرهای سه دقیقه ای به همت کانون های مساجد در بین الصلاتین مغرب و عشا در ۲۵۰ کانون جنوب فارس برگزار می شود.

وی می افزاید: این برنامه از ۳۰ روز پیش از انتخابات برگزار و تا یک روز پیش از حماسه بزرگ مردم ایران پای صندوق های رای ادامه پیدا می کند.

زنگ فجر در کانون‌ها مساجد جنوب فارس به صدا در آمد/ از منبرهای سه دقیقه‌ای تا شب خاطره انقلاب

دشمن شناسی

بیان دستاوردهای نظام و مباحث دشمن شناسی برنامه دیگری است که اخوت به آن اشاره می کند و می گوید: این برنامه ویژه بچه های مسجد و در سطح کانون ها برگزار می شود که در راستای آن ائمه جماعات به مباحث روشن گری و بصیرت افزایی می پردازند.

 برگزاری جشن های باشکوه انقلاب دیگر برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مساجد جنوب استان فارس است که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی انجام می شود.

۱۰ جشن ۱۰ کانون

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب استان فارس می گوید: در دهه فجر امسال ۱۰ جشن با شکوه در ۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود که هماهنگی لازم در این زمینه انجام شده است.

برنامه خاطره گویی انقلاب با حضور و بیان خاطرات افرادی که دوران ستم شاهی را تجربه کرده و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند در کانون های مساجد جنوب فارس برگزار می شود.

خاطره گویی انقلاب

اخوت اذعان می کند: خاطره گویی دوران انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های است که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در این ایام برگزار می شود. این برنامه با حضور و بیان خاطرات افرادی که دوران ستم شاهی را تجربه کرده و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته اند هر در سه تا پنج دقیقه در بین الصلاتین مغرب و عشا برگزار می شود.

کد خبر 1747471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha