خودنمایی نام «غزه» بر خیابان اصلی پایتخت نیکاراگوئه

شهرداری ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه از گذاشتن نام «غزه» بر خیابان اصلی و مهم پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شهرداری ماناگوا در نیکاراگوئه، با ابتکار سفارت فلسطین در نیکاراگوئه وبا همکاری وزارت امور خارجه این کشور یکی از خیابان‌های اصلی و محوری درقلب پایتخت نیکاراگوئه را به نام «غزه» نامگذاری کرد.

شورای شهر ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه تصمیم گرفت با اتفاق آرا نام «غزه» روی یکی از خیابان‌های مهم پایتخت بگذارد. این اقدام به عنوان نوعی همبستگی و ایستادن در کنار ملت فلسطین است که رژیم صهیونیستی از بیش از ۱۱۶ روز پیش نوار غزه را زیر بمب و ویرانی قرار داده است.

مراسم نامگذاری با نواختن سرود ملی نیکاراگوئه و فلسطین آغاز شد وسپس معاون شهردار ماناگوا، مصوبه شهرداری مبنی بر نامیدن « غزه» بر خیابانی به طول ۲.۸ کیلومتر را قرائت کرد.

خودنمایی نام «غزه» بر خیابان اصلی پایتخت نیکاراگوئه

رینا رویدا، رئیس شهرداری با اعلام همبستگی با ملت فلسطین و پایداری‌شان درمقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، گفت: این تصمیم به اتفاق آرا تصویب شد و این مسئله به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا این شورا شامل بیش از یک جریان سیاسی است.

وی همچنین ناراحتی عمیق خود نسبت به حوادث در نوار غزه را ابراز کرد و گفت: ملت نیکاراگوئه، حامی و پشتیبان فلسطین و ملت آن باقی خواهند ماند.

در این مراسم نمایش‌های فولکلور نیکاراگوئه برای همبستگی با فلسطین اجرا شد، کودکان نیکاراگوئه سرود «کودکان صلح می خواهند» را خواندند.

خودنمایی نام «غزه» بر خیابان اصلی پایتخت نیکاراگوئه

پس ازآن، از پلاک«خیابان غزه» رونمایی شد که روی آن نوشته شده بود« به پاس قدردانی از مبارزه و قهرمانی ملت بردار فلسطین، نام «خیابان غزه» گذاشته شد.»

در این مراسم «آرلیت مارینکو» معاون وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، کمیته همبستگی با مردم فلسطین در پارلمان نیکاراگوئه و تعدادی از دیپلمات‌ها و فلسطینی‌ها و تعدادی از شخصیت‌های برجسته در نیکاراگوئه حضور داشتند.

کد خبر 1747502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha