انقلاب اسلامی با تاسی به آیه «جاءَالحق وزهق الباطل» پیروز شد

آیت الله سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تاسی به آیه «جاءَالحق وزهق الباطل» پیروز شدگفت: اساسا باطل نابود شدنی است چون باطل با قوانین و نظام هستی هماهنگ نبوده و بی ریشه و تهی است، حق که آمد باطل در برابر حق نمی تواند بماند چراکه حق اصالت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن، سالروز ورود پر خیر و برکت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز جشن‌های دهه فجر، با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این مراسم با گرامیداشت آغاز دهه فجر و تقدیر از نیروهای مسلح در اجرای فرامین امامین انقلاب در همه ی دوران های انقلاب به تفسیر آیه 81 اسرا پرداخت و گفت: در این آیه خداوند به پیامبر(ص) می فرماید به مردم بگو با آمدن حق، باطل رفتنی است و باطل ماندگار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه این آیه به مثابه یک قانون است افزود: این قانون در طول تاریخ جریان داشته و در دوران ما نیز اتفاق افتاد و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت و نابودی باطل در تاریخ و در همه امت ها جاری بوده و خواهد بود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)   به نکته دوم این آیه اشاره کرد و گفت: باطل در دنیا غرش و صدا و نمودی دارد اما مثل کف روی آب است و پایدار نیست.

وی با اشاره به نکته سوم این آیه ادامه داد: اساسا باطل نابود شدنی است چون باطل با قوانین و نظام هستی هماهنگ نیست و بی ریشه و تهی است، حق که آمد باطل در برابر حق نمی تواند بماند چراکه حق اصالت دارد.

وی با بیان اینکه این آبه نور امید را در دل مسلمین زنده می کند و آینده ای روشن برای انسان و هستی به تصویر می کشد گفت: انسان با توجه به این آیه به زندگی و مبارزات خود امیدوار می شود و طرفداران حق می دانند که این وعده الهی تحقق یافته و در آینده هم ادامه دارد به همین دلیل انقلاب اسلامی به رهبری امام به همراهی مردم و نثار خون شهیدان شکل گرفت و از آغاز تاکنون با تاسی به این آیه پیش رفته است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در احادیثی از اهل بیت چنین روایت شده که این آیه با قیام امام عصر تطبیق داده شده که در عصر آن حضرت جریان های باطل برچیده خواهد شد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)  با بیان اینکه از نگاه اسلام زندگی هدف دار و جهت دار و معنادار است گفت: در نهایت بعد از صولت و دولت باطل و غرشی که سر می دهد، سرانجام دولت حق حاکم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) تصریح کرد: حضرت می فرماید مردی از اهل قم مردم را به سوی حق رهنمون می کند و عده ای دور او جمع می شوند که تندبادها آنها را به لرزه در نمی آورد و از جنگ خسته نمی شوند و معتقدند به این وعده الهی که سرانجام پیروزی  ازآن مومنین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت گفت: رهبرفرزانه انقلاب نه تنها کشور و منطقه را مدیریت کرده بلکه در جهان نیز تاثیرگذار بوده است و ان شالله همه ما مطیع ایشان باشیم و ترس از دشمن به دل راه ندهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب هرزمان که به مردم فراخوان داده اند از جمله انتخابات مردم حضور پیدا کرده اند. امیدوارین در این دوره نیز مردم  به دور از حاشیه ها آنچه بین خود و خدا صلاح می دانند انتخاب کنند تا بتوانیم از همه آسیب ها و آفت ها برحذر باشیم و در امنیت کامل به سر ببریم.

کد خبر 1747507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha