اولین گردهمایی مسئولان تبلیغی جهادی مدارس علمیه خواهران خراسان

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه‌ روحیه جهادی بخشی از تبلیغ است، گفت: مبلغان باید برای خدمت به مردم، محاسبات دنیایی نداشته باشند و تنها رضایت خدا و حضرت ولیعصر(عج) را، در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان مشهد، حجت‌الاسلام مهدوی در اولین گردهمایی مسئولان تبلیغی جهادی مدارس علمیه خواهران این استان که صبح امروز پنج شنبه(۱۲ بهمن) در مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت‌زهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با بیان اینکه اگر کار تبلیغی به خوبی انجام شود و پیام آن به درستی منتقل شود، ثمرات خوبی به همراه خواهد داشت، گفت؛ امروز که در جنگی آشکار دشمن برای افراد به‌خصوص قشر جوان برنامه‌ریزی نموده است، مبلغان باید جهت اشاعه فرهنگ و دین از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

وی ادامه داد: یک مبلغ علاوه بر بروز بودن علم باید دغدغه خود را، نسبت به تبلیغ افزایش دهد، زیرا این مطالبه مهم مقام معظم رهبری می‌باشد، بنابراین رسالت سنگینی بر دوش مبلغان است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه این ایام باید برای انتخابات تببین و تبلیغ گسترده شود، اظهار کرد: مردم و جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که جان و مال خود را می‌دهند اما اجازه نخواهند داد، که حرف ولی امر مسلمین بر زمین بماند، لذا مبلغ باید تبلیغ و تبیین جهادی را، یکی از رسالت‌های اصلی خود بداند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: "روحیه جهادی لازم است، اما در بعضی از موارد حتما باید انجام شود و تبلیغ از مواردی است، که در آن باید این روحیه وجود داشته باشد" روحیه جهادی را بخشی از تبلیغ خواند و افزود: ترویج روحیه جهادی در بین مبلغان یکی از ظرفیت‌ها و ارزش‌هایی است که باید به صورت عملی در مقابل نسل جوان داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه کار جهادی را، فقط باید برای خدا انجام داد، بیان داشت: تجربه خدمت به دیگران بدون داشتن هیچ توقعی لذتی است که کمتر کسی به آن دست پیدا می‌کند و قابل تببین نیست.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی باید برای خدمت به مردم، حساب و کتاب دنیایی نداشته باشند و تنها رضایت خدا و حضرت صاحب الزمان(عج) را، در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان به نقش مبلغان در زمینه آگاهی بخشی و هدایت دینی جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه وظیفه مبلغان علوم دینی، ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات بر اساس عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

شایان ذکر است؛ در این کارگاه که به مدت ۳ ساعت به طول انجامید، هر یک از سرگروه‌های جهادی به نمایندگی از گروه‌ جهادی خود، دغدغه و مشکلات خود را، در عرصه تبلیغ بیان کردند.

پایان پیام/

کد خبر 1747548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha