عقب نشینی ارتش صهیونیستی از شهر غزه

شاهدان عینی از آغاز عقب نشینی ارتش صهیونیستی از شهر غزه و شمال نوار غزه برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات زمینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، شاهدان عینی فلسطینی گزارش دادند: نظامیان اشغالگر اسرائیل روز گذشته(پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲) از مناطق گسترده‌ای در شهر غزه و شمال نوار غزه برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات زمینی که نظامیان صهیونیستی از هفتم اکتبر آغاز کردند، عقب نشینی کردند.

فلسطینی‌ها گزارش دادند: در این مناطق که ارتش صهیونیستی عقب نشینی کردند، تخریب گسترده‌ای در نتیجه حضور ادوات جنگی این رژیم در مستغلات عمومی و منازل غیرنظامیان و زیرساخت‎ها رخ داده است.

شهرک بیت لاهیا و منطقه التوام و الکرامه و العمودی در شمال نوار غزه و منطقه النصر و منطقه شارع الرشید در شهر غزه شاهد عقب نشینی قابل ملاحظه نیروهای ارتش صهیونیستی برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه است.

شاهدان عینی گزارش دادند: دهها غیرنظامی به سمت این مناطق بررسی اموال خود رفتند، برخی دیگر تلاش کردند اجساد فلسطینی‌هایی را که توسط ارتش اسرائیل در مناطق مختلف غزه کشته شده بودند، بیابند.

با این حال، شاهدان عینی اعلام کردند: جنگنده‌های اسرائیلی در سطح پایین در این مناطق که نظامیان اسرائیلی عقب نشینی کردند، پرواز کردند و پهپادها تیراندازی در شمال غزه را ادامه دادند.

ارتش اسرائیل هیچ اظهار نظری درباره عقب نشینی نیروهایش از مناطق غزه صادر نکرد.

این عقب نشینی در سایه مذاکرات بین اسرائیل و جنبش حماس رخ داد که منجر به تحقق آتش بس در غزه و تحویل اسرای اسرائیل شد.

کد خبر 1747631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha