نامه ۸۰۰ مسئول آمریکایی و اروپایی علیه حمایت دولت‌هایشان از اسرائیل

نیویورک تایمز آمریکا گزارش داد: ۸۰۰ مسئول آمریکایی و اروپایی نامه‌ای علیه حمایت دولت‎‌هایشان از اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد: بیش از ۸۰۰ مسئول آمریکایی، انگلیسی و اتحادیه اروپا نامه‌ای در مخالفت علیه حمایت دولت‌هایشان از «اسرائیل» در جنگ علیه غزه منتشر کردند.

مسئولان فعلی و سابق که این تلاش را سازماندهی کردند، اعلام کردند: این برای نخستین بار است که جمعی از مسئولان از کشورهای متحد در آن سوی اقیانوس اطلس در یک پیام واحد گردهم جمع شدند و از به طور علنی از دولت‌هایشان به خاطر این جنگ انتقاد می کنند.

این مسئولان گفتند: وظیفه آنها به عنوان کارمندان دولتی کمک به بهبود سیاست‌ها و تلاش برای منافع کشورهایشان است.

این مسئولان افزودند : آنها به این دلیل صحبت می کنند که معتقدند دولت هایشان نیاز به تغییر رویکرد درباره جنگ دارند.

در این نامه آمده است: سیاست های فعلی دولت‌های ما جایگاه اخلاقی خود را تضعیف می کند و توانایی خود را برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر در سطح جهانی تضعیف می کند.

براساس این نامه، خطر منطقی وجود دارد که سیاست‌های دولت‌های ما به نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاکسازی قومی یا نسل کشی کمک کند.

همچنین یکی از سازمان‌دهندگان و یکی از مقاماتی که بیش از دو دهه در وزارت خارجه کار می‌کرد، گفت: این سند شامل نام امضاکنندگان نمی‌شود، زیرا آنها از انتقام و تلافی می‌ترسند.

 اما او تاکید کرد: نزدیک به ۸۰۰ مسئول فعلی با این نامه موافقت کردند و با آرامش بین کارمندان در سطح ملی در کشورهای متعدد توزیع شد.

 نیویورک تایمز گزارش داد: این تلاش از میزان تاثیر سیاست‌های حامیانه برای اسرائیل بین مسئولان آمریکایی، انگلیسی و اروپایی در ایجاد اعتراض بین کارمندان دولتی از جمله کسانی که در سیاست خارجه دولت‌هایشان کارمی‌کند، پرده برمی‌دارد.

 روز گذشته( پنجشنبه ۱۲ بهمن)« لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند فاش کرد : دوبلین در حال مذاکره با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بررسی توافقنامه ارتباط بین اتحادیه اروپا و اسرائیل است، براین اساس که چه بسا بند حقوق بشر از توافقنامه را نقض کرده باشد.

کد خبر 1747716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha