اجرای طرح ادغام حوزه سنگ های نیمه قیمتی در ۴ شهرستان خراسان جنوبی

اشرفی از اجرای طرح سراسری ادغام سنگ های نیمه قیمتی و گوهرسنگ ها در چهار شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، جواد اشرفی امروز (۱۴ بهمن) در مراسم کلنگ زنی طرح مجتمع تجاری و بازارچه صنایع دستی شهر سه قلعه با بیان اینکه این طرح کلان در سفر مدیرکل کسب و کار وزارت صمت به استان برای چهار شهرستان فردوس، زیرکوه، خوسف و سرایان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: این شهرستان ها در حوزه سنگ های نیمه قیمتی و گوهرسنگ ها دارای ظرفیت هستند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح، گام های موثری در راستای پایداری اشتغال مردم منطقه برداشته شود.


وی آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی در سه قلعه را جزو زیرساخت های فرایند تشکیل زنجیره ارزش صنایع دستی عنوان و بیان کرد: شهرستان سرایان و بخش سه قلعه در حوزه صنایع دستی از کارگاههای فعال برخوردار است که نیازمند به انجام اقدام در حوزه تکمیل فرایند فروش و بازاریابی است.


اشرفی یکی از مزیت‌های احداث بازارچه صنایع دستی در شهر سه قلعه را استفاده گردشگران کویر عنوان کرد.


در ادامه حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی پنج پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان سرایان را مورد بهره برداری قرار داد.


فرماندار سرایان این طرح ها را شامل افتتاح پل سه قلعه - بیرجند به طول ۲۲ کیلومتر و مبلغ سه میلیارد تومان، کلنگ زنی مجتمع تجاری بازارچه سه قلعه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، افتتاح واحد اقامتی بوم گردی محمد نیا با اعتبار چهار میلیارد تومان در سرایان، بهره برداری از عملیات آبرسانی به انبارهای تاریخی شهر سرایان با اعتبار چهار میلیارد تومان با مشارکت خیرین و شهرداری و دستگاه های خدمات رسان و بهره برداری از پارک نشاط روستای دوست آباد عنوان کرد.

کد خبر 1747826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha