کمک ۱۶۰میلیارد ریالی قمی‌ها به بازسازی عتبات عالیات

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از کمک ۱۶۰میلیارد ریالی قمی ها به عتبات عالیات از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از استان قم، رضا حافظی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم امروز(شنبه ۱۴بهمن ماه) در گفتگو با خبرنگاران گفت: راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات باعث شده وجوه مردم متمرکز و هدفمند شود و در راستای نیت هر شخص مصرف شود.

حافظی با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از ۲ طرح مهم در شهرهای کربلا و کاظمین پشتیبانی و حمایت می کند افزود: احداث صحن عقیله بنی هاشم با زیربنای ۱۶۰ هزار متر مربع در چهار طبقه حدفاصل حرم مطهر امام حسین(ع) تا خیمه گاه که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شده است طرح اول ماست.

وی تصریح کرد: دومین طرح، احداث صحن امام محمد باقر(ع) در شهر کاظمین با زیربنای پنج هزار متر مربع به منظور توسعه حرم امامین کاظمین است که انشاالله در سال آینده به بهره برداری می رسد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح های توسعه ای حرم های مطهر، رفع مشکلات و رفاه حال زائران را دنبال می کند خاطرنشان کرد: برنامه های این ستاد، در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است.

وی ادامه داد: برنامه های کوتاه مدت شامل یک سری اقدام های فوری برای امور ترمیمی و تعمیری جهت رفاه حال زائران، بخش میان مدت شامل طرح هایی درجهت رفع نیازمندی های حرم های مطهر و برنامه های بلند مدت نیز جنبه توسعه ای دارد که شامل طرح های مهم برای توسعه حرم های اهل بیت(ع) است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم در ادامه با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات هرساله تعهدی را برای هر استان درخصوص جمع آوری کمک های مردمی اختصاص می دهد گفت: سهم استان قم سرانه ۱۲۵هزار ریال بوده است که موفق شده است در بازه زمانی ۹ ماهه امسال به همه تعهدات خود عمل عمل کند.

حافظی افزود: در ۹ ماهه اول سال قمی ها ۱۶۰ میلیارد ریال به عتبات عالیات کمک کردند برای سه ماهه پایانی امسال نیز، یکصد میلیارد ریال تعهد برای جمع آوری کمک های مردمی به قم اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که کمک های مردم مومن قم به عتبات عالیات نشان از ارادت خالصانه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت دارد به روش های جمع آوری این کمک ها اشاره کرد و گفت: برگزاری سمینار، گردهمایی و فراخوان برای جمع آوری کمک های مردمی از جمله این روش هاست.

حافظی تصریح کرد: در همین راستا روز سه شنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشا، همایش نشان ارادت در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مدت ۲ ساعت برای جمع آوری کمک های مردم برگزار می شود.

کد خبر 1747863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha