۱۰۰ تمثال شهدای شاخص سمنان  نصب می شود

موسوی از نصب ۱۰۰ عدد تمثال شهدای شاخص شهر سمنان در ورودی ها و سطح شهر تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حسین موسوی – شهردارسمنان با اشاره به نصب سازه‌های تمثال شهدای شاخص استان در ورودی این شهر، گفت: این طرح در ورودی‌های شهر در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اهتمام عملی مجموعه مدیریت شهری به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: در حال حاضر ۲۰ عدد تمثال شهدای شاخص در سمنان ساخته شده و در حال نصب است.

شهردار سمنان در ادامه شهدا را بخشی از تاریخ و هویت انقلابی هر شهر معرفی کرد و گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا انجام گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ تمثال شهدای شاخص شهر سمنان در ورودی‌ها و سطح شهر سمنان تا پایان سال جاری نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب تمثال شهدای گرانقدر در شهرستان سمنان به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت مدیریت ارتباطات، تشریفات و امور بین‌الملل شهرداری در حال انجام است.

شهردار سمنان  در ادامه با اشاره به پروژه و برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: ۲۳ طرح شهرداری سمنان با اعتبار ۸۹۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال در دهه فجر ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح شهید دانشگر، مجتمع تفریحی، تجاری و گردشگری استخر زاوقان، مجموعه تفریحی باغ فدک، مجتمع تجاری مرحوم آیت‌الله عالمی، مجموعه ورزشی بوستان کوهستان و بوستان سرو و بوستان نشاط از طرح‌های شاخص شهرداری سمنان در دهه فجر است.

شهردار سمنان با اشاره به تحقق ۶۸ درصدی بودجه شهرداری سال‌جاری تا کنون، خاطرنشان کرد: از این میزان ۵۸ درصد برای هزینه‌های جاری به مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال و باقی آن برای بخش عمرانی است.

موسوی با بیان اینکه برای سال آینده بودجه‌ای بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از این میزان ۴۹ درصد به بخش عمرانی و ۵۱ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد بود.

وی از متقاعد کردن مسئولان آزادراه حرم تا حرم برای جلوگیری از دور زدن سمنان و بسترسازی برای هدایت زوار و مسافران به داخل این شهر تاریخی خبر داد وافزود: براساس تحقیقات انجام شده در شهرداری سالانه حداقل ۱۷ میلیون زائر و مسافر از سمنان عبور می‌کنند و این فرصت خوبی برای اقتصاد شهر سمنان است.

شهردارسمنان با اشاره به نقشه اولیه آزاد راه حرم تا حرم و عبور آن از بخش شمالی این شهرستان افزود: شورای شهر و شهرداری سمنان همه توان خود را برای تغییر مسیر این آزادراه که می‌توانست شهر را از ظرفیت عظیم و میلیونی زوار و گردشگران محروم مند، بکار گرفت.

این عضو پیشین شورای شهر سمنان از برگزاری نشست های متعدد با مسئولان اجرایی طرح ملی آزادراه حرم تا خرم و قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد و گفت: در این نشست ها با توجیهات فنی و علمی بالاخره مسئولان طرح را مجاب به تغییر در نقشه اولیه کردیم.

وی با بیان اینکه شهرداری سمنان در تعامل با سه شهرداری پیرامون سمنان برای ایجاد این تغییرات تلاش کرده اضافه کرد: یکی از مسیرهای پیشنهادی ما استفاده از کمربندی جهاد و مسیر فعلی عبور زوار و گردشگران است. مسیر پیشنهادی دیگر بلوار سردار نوروزی و تقاطع غیرهمسطح امام حسن(ع) است که می تواند ورود زوار و گردشگران را به داخل شهر هدایت کند.

موسوی از مسیر جنوبی سمنان به عنوان دیگر مسیر پیشنهادی به شرکت آزادراه حرم تا حرم نام برد و اظهار کرد: این مسیر نیز با استفاده از بلوار سیلو و فدک در جنوب شهر می تواند محور ارتباطی مناسبی برای هدایت مسافران و زوار به داخل شهر باشد.

وی ادامه داد: قرار است که آزادراه از آرادان تا لاسجرد همان مسیر پیش بینی شده را طی می کند ولی از لاسجرد تا سمنان تغییر مسیری نمی دهد.

شهردارسمنان  با اشاره به الزام شهرداری به ایجاد یک مجتمع بین راهی در مسیر پیشنهاد شده از اخذ ۱۲۶ هکتار در همین ارتباط خبر داد و گفت: این ایستگاه بزرگ بین راهی به عنوان ایستگاه پایتخت جاده ابریشم نیز نامگذاری شده است. ضمن اینکه شهرداری فراتر از تعهد مصوبه ۱۲۶ هکتاری، اراضی بالغ بر ۵۰۰ هکتار برای این مهم مهیا کرده است.

وی ادامه داد: براساس تصمیماتی که گرفته شده قرار است که در عید نوروز پیش رو نیز همه موکب های خدمات رسان سمنان در همین منطقه مستقر شوند. ضمن اینکه مقرر شده که چندین نمایشگاه از ظرفیت های متنوع و متعدد سمنان نیز در همین نقطه برگزار شود.

کد خبر 1747865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha