وزارت امور خارجه سوریه: آمریکا منبع اصلی بی ثباتی جهانی است

وزارت امور خارجه سوریه تمامی توجیهات آمریکا را برای حمله به خاک این کشور در بامداد امروز را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین،  وزارت امور خارجه سوریه امروز در بیانیه‌ای تمامی بهانه‌ها و دروغ‌های دولت آمریکا برای توجیه این حمله را قاطعانه رد و اعلام کرد: ایالات متحده بار دیگر ثابت کرد که منبع اصلی بی‌ثباتی جهانی است. نیروهایش صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کنند.

در این بیانیه آمده است: حمله مرتکب شده توسط واشنگتن به سوابق نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ملت سوریه افزوده شد و به درگیری در منطقه خاورمیانه «به شیوه ای بسیار خطرناک» دامن می زند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تأکید کرد: واشنگتن مانع بر عهده گرفتن مسئولیت های شورای امنیت سازمان ملل متحد می شود تا به همه نقض‌های جدی منشور سازمان ملل متحد پایان دهد.

وزارت امور خارجه سوریه از حمله آمریکا به سوریه که منطقه شرقی را هدف قرار داد، ابراز تعجب نکرد، زیرا نیروهای ما در این منطقه در حال مبارزه با بقایای داعش هستند و واشنگتن برای احیای فعالیت‌های خود تلاش می‌کند.

بیانیه وزارت امور خارجه سوریه پس از آن صادر شد که شامگاه روز گذشته( جمعه) فرماندهی مرکزی آمریکا هدف قرار دادن پایگاه‌های متعلق به سپاه پاسداران ایران و متحدانش در عراق و سوریه را اعلام کرد.

رسانه‌های سوریه امروز(شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲) با انتشار بیانیه نظامی اعلام کردند: آنچه آمریکا برای آن تلاش می کند، بازگرداند داعش به عنوان بازوی میدانی خود در سوریه و عراق با همه ابزار کثیف است.

این بیانیه تاکید کرد: ارتش سوریه در دفاع از سرزمین و ملت سوریه ادامه می دهد و به همه گروهک‌ها و سازمان‌ها بدون توجه به اینکه حامیان آنها می خواهند مانع این هدف شود، ضربه می‌زند و مصمم است تمام خاک سوریه را از هرگونه تروریسم و اشغالگر پاک کند.

کد خبر 1747883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha