مدیری که به مسئله فرهنگ توجه ندارد، موفق نیست

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه در شاخص ارزیابی مدیر باید مشخص شود که چرا به بحث فرهنگی بی توجه است، گفت: مدیر نمی تواند موفق باشد در حالیکه نگاهش به مسئله فرهنگ صفر باشد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز شنبه (۱۴ بهمن) در هشتمین جلسه سال جاری و صدو چهل و دومین جلسه مستمر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: گرامیداشت یاد مشاهیر و بزرگانی مانند حضرت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری دقیقا منطبق بر نقشه فرهنگ عمومی است که مدنظر دوستان است و انشاالله از این جهت پیگیری لازم انجام شود تا زحمات ضایع نشود. 

وی افزود: مسلما تعداد کارهایی که در عرصه فرهنگی در استان انجام می شود زیاد است که گزارش چند مورد را شنیدیم اما حجم کارها زیاد است و مشکلی که ما داریم این است که کارها و فعالیت های فرهنگی هماهنگ و هم افزا در راستای اهداف فرهنگی ما نمی شود و گفتمان سازی و جریان سازی فرهنگی که رهبری فرموده رخ نمی دهد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه اصل کار شورای فرهنگ عمومی همین است که هماهنگی ایجاد کند و طبیعتا در قدم اول برای ایجاد هماهنگی باید نقشه و برنامه برای مسائل کلان فرهنگی داشته باشیم، بیان کرد: در این زمینه استان فارس پیشگام بوده و دو سالی است تمرین ‌می کنیم تا نقشه مهندسی عملیاتی شود اما به نظر بنده می رسد اینکه نقشه باید محور برنامه ریزی باشد.

وی ادامه داد: با این حال هنوز برای برخی از دستگاه های فعال فرهنگی جا نیوفتاده است در حالیکه تعبیر مهندسی فرهنگی را رهبری فرموده اند و نقشه با اشراف و اعمال نظر ایشان تهیه شده است و برش فرهنگی هم شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر ایشان پیگیری کرده و بالاترین سطح اجرایی کشور که رییس جمهور باشد برش استانی رو رونمایی کرده است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: اگر می خواهیم ‌مشکلات و معضلات فرهنگی که به صورت ‌موردی و روزمره در جامعه با آن مواجه هستیم را حل کنیم باید در نظر داشته باشیم که حل مسائل فرهنگی در لحظه نیست گرچه گاهی اوقات وظیفه یک مجموعه قانونی مثل دادگستری و نیروی انتظامی است که با قضیه برخورد کند و آن مسئله دیگری است اما حل مسئله به صورت لحظه ای نیست. 

وی با اشاره به اینکه مسلما خانواده و سبک زندگی اسلامی که جزء مسائل اول ما در نقشه مهندسی فرهنگی است اگر درست کار شود در مسئله حجاب نیز اثر می گذارد، گفت: در برخورد قانونی هر دستگاهی وظیفه خود را انجام ‌می دهد و بحثی نداریم اما در کار فرهنگی باید مستمر کار ‌کنیم تا به نتیجه برسیم، در زمان ‌رخ دادن خلاف با کار لحظه ای فرهنگی به نتیجه نمیرسیم.متاسفانه کار مستمر و اثرگذار فرهنگی در این دو سال آنطور که باب میلمان بوده شکل نگرفته است گرچه کارهای خوبی انجام شده است. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در شاخص ارزیابی مدیر باید مشخص شود که چرا به بحث فرهنگی بی توجه است، گفت: مدیر نمی تواند موفق باشد در حالیکه نگاهش به مسئله فرهنگ صفر باشد. 

وی اظهار کرد: بنده مطمئن هستم با توجه به مقدماتی که از قبل فراهم شده و در سطح استانی و ملی تلاش های خوبی انجام گرفته، اگر ما در مرحله اجرا و اقدام هم پای کار بیاییم این مسئله به خوبی محقق خواهد شد گرچه ممکن است بحث فرهنگی به اندازه مسئله اقتصادی ذهن مخاطب را درگیر نمی کند ولی اگر خوب عملیاتی شود برای بحث اقتصادی آنها هم فرج ایجاد می کند.

کد خبر 1747886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha