یک باب کتابخانه دهه فجر در زیرکوه افتتاح می‌شود

حاجی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ پروژه کتابخانه با همکاری بسیج سازندگی در دست ساخت است، گفت: کتابخانه علاالدین محمد آبیزی با ۲۲۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ساخت ۸۸۰ میلیون تومان و تجهیز ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان زیرکوه همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی امروز یکشنبه (۱۵ بهمن) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور در سرانه تعداد کتابخانه‌ها به ازای جمعیت و رتبه دوم کشور در سرانه عضویت کتابخانه‌ به ازای جمعیت را کسب کرده است.

وی با اشاره به وجود ۸۴ باب کتابخانه با عضویت ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر در استان، گفت: تعداد کتابخانه‌ها عمومی استان از هفت مورد قبل از انقلاب به ۷۷ کتابخانه افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۸۲ نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

وی گفت: امسال یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۵۴ جلد کتاب امانت داده شد که بر اساس بررسی‌های انجام شده کتاب‌های کودک، ادبیات و دین سه رده کتاب‌های پرمخاطب بوده که در کتابخانه‌های استان به امانت رفته‌ است.

حاجی با بیان اینکه ۴۵ خدمت در کتابخانه‌ها به مردم استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: عضویت سراسری، جستجوی کتاب از طریق سامانه تحت وب، رزرو کتاب، مرجع، نشریات، نسخ خطی، کارگاه آموزشی، نقد و تحلیل کتاب، کافی نت و ‌... از جمله این خدمت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳ پروژه با مساحت ۹ هزار و ۳۶۶ مترمربع با همکاری بسیج سازندگی در دست ساخت است، گفت: کتابخانه علاالدین محمد آبیزی با ۲۲۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ساخت ۸۸۰ میلیون تومان و تجهیز ۴۰۰ میلیون تومان در شهرستان زیرکوه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره اینکه به کتابخانه مرکزی استان با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع، گفت: ساخت این پروژه ۲۵۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات هنوز این مجموعه وارد فاز عملیاتی نشده است.

حاجی ادامه داد: کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی پروژه‌ای فرهنگی است که پس از ۱۲ سال کلنگ آن بر زمین مانده است.

وی بیان کرد: ۳۵میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل هشت کتابخانه اختصاص یافته است و همچنین ۱۰ میلیارد تومان در سند توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه برای کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ۵۵۲ برنامه فرهنگی در ۸۴ کتابخانه عمومی سطح استان اجرا خواهد شد، افزود: جمع‌خوانی کتاب، برپایی نمایشگاه، تجلیل از خانواده‌های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب زنده‌تر از همیشه، برپایی محفل قرآنی‌و ادبی، قصه‌گویی و ... از جمله‌های برنامه‌های دهه فجر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در پایان راه‌اندازی حسینیه کتاب در محرم، کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، کسب رتبه اول مسابقه کتابخوانی امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم ابن حسام‌خوانی در کشور در کتابخانه دکتر شکوهی خوسف را بخشی از عملکرد این مجموعه در دولت سیزدهم اعلام کرد. 

کد خبر 1747938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha