گام‌های استوار وزارت صمت برای رفع دغدغه رهبری در حوزه معادن

موثق نیا با اشاره به اینکه معادن نقش کلیدی در رونق اقتصادی دارند، گفت: در دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب از وضعیت معدن گلایه داشتند بنابراین رونق معادن راهبرد اصلی وزارت صمت برای رفع دغدغه معظم له است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا موثقی نیا امروز یک‌شنبه (۱۵ بهمن) در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک اظهار کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری جنبه های اقتصادی و تولیدی است لذا هر کدام باید نقش اثربخشی را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه معادن نقش کلیدی در رونق اقتصادی دارند، افزود: در دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب از وضعیت معدن گلایه داشتند بنابراین رونق معادن راهبرد اصلی وزارت صمت است.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ زنی معدن طلای خونیک افزود: این کارخانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا را در سال آینده تولید خواهد داشت.  

وی با اشاره به اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه گفت: این اشتغال ظرفیت خوبی برای منطقه است همچنین اشتغال غیرمستقم هم خواهیم داشت.

تولید شمش طلای خونیک در سال ۱۴۰۳

سید ابوتراب فاضل مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هم گفت: حدود دو سال گذشته پهنه معدن خونیک خوسف را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار مترمربع حفاری کردیم.

وی با اشاره‌ به اینکه در سه ماهه گذشته زمین در اختیار گرفتیم، افزود. پیش بینی ما برای تولید ۴۰۰ کیلوگرم شمش تا سال آینده است. 

مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر گفت: ما در زنجیره فولاد به عنوان کامل ترین زنجیره ورود کرده ایم و طی چند سال گذشته به سمت سرمایه گذاری در فلزات غیرآهنی هم حرکت کردیم. 

وی با اشاره به احداث کارخانه تا ۶ ماهه آینده یاداور شد: ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در خونیک انجام می دهیم و تا یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

فاضل ادامه داد: ۱۷ شرکت ارزیابی فنی را انجام داده اند و هم اکنون پیمانکار در زمین در حال فعالیت است. 

وی با اشاره به حضور ۶۰۰ سهامدار خرد در این پروژه ابزار امیدواری کرد که تا سال آینده شمش طلای غدیر را داشته باشیم.

کد خبر 1748028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha