وام ساخت مسکن روستایی افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وام ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده؛ گفت: ساخت ۲۲ هزار واحد روستایی از کل کشور به کرمان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهدی محمدی، یکشنبه(۱۵ بهمن) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه ۵۹ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن برای کمک به خانه سازی محرومین و روستاییان به فرمان امام تأسیس شد؛ بخشی از عملکرد این بنیاد در استان کرمان را تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی شامل بیش از یک هزار روستا با بیش از ۱۶ هزار پروژه شده است؛ گفت: این طرح در دهه فجر امسال هم در ۱۲۹ روستا افتتاح و در ۷۱ روستا آماده کلنگ‌زنی است.

وی ادامه داد: در استان بیش از پنج هزار روستای دارای سکنه وجود دارد که دو هزار و ۸۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است که قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند.

محمدی همچنین با اشاره به شناسایی چهار هزار هکتار اراضی روستایی برای پیوستن به طرح ملی مسکن؛ بیشترین نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی را مربوط به استان کرمان دانست.

وی از اختصاص ۲۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خانه‌های مسکن روستایی محرومین خبر داد و گفت: هفت هزار مسکن روستایی با یک و نیم همت در ۱۰ ماهه امسال ساخته شده است.

محمدی با بیان اینکه وام ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده؛ گفت: کرمان دومین سهمیه کشوری را دارد و ۲۲ هزار واحد روستایی از کل کشور به کرمان اختصاص داده شده است.

وی از اجرای طرح گردشگری مذهبی برای نخستین بار در روستای قنات ملک، زادگاه شهید سلیمانی خبر داد و  اظهار کرد: سنگ فرش، احداث زمین چمن و آسفالت در راستای هویت‌بخشی به روستاها و امیدآفرینی انجام شد.

کد خبر 1748049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha