معادن مناطق محروم فعال می‌شوند

موثقی نیا گفت: بسیاری از معادن کشور به مرحله اکتشاف هنوز نرسیده اند و بسیاری از این معادن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند و تلاش خواهیم کرد تا این معادن را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا موثقی نیا امروز یک‌شنبه(۱۵ بهمن) در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی معدن طلای خونیک در شهرستان خوسف به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: معدن در کشور از موضوعات اولویت دار و مورد توجه مسئولان ارشد کشور است.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه امروز کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان خوسف کلنگ زنی شد، افزود: این کارخانه در راستای توسعه معدن و صنایع معدنی است و می تواند مولفه ای برای ثروت زایی در کشور باشد.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که باید در حوزه معدن و صنایع معدنی تلاش بیشتری شود.

موثقی نیا عنوان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی بالغ بر هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا بهره وری و فرآوری معدنی فعال هستند.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: به عنوان وزارت صمت خود را موظف می دانیم ضمن توسعه معدن و صنایع معدنی برای استان های کمتر توسعه یافته اولویت قائل شویم و طی ۲ سال گذشته این سیاست را اجرایی کردیم و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن کشور به مرحله اکتشاف هنوز نرسیده اند، گفت: بسیاری از این معادن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هستند و تلاش خواهیم کرد تا این معادن را فعال کنیم.

کد خبر 1748066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha