میانگین نرخ بیکاری استان سمنان  پایین تراز کشوراست

صادقی میانگین نرخ بیکاری در کشور، را  ۷.۶ درصد اعلام کردوگفت: این رقم در استان سمنان ۵.۸ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ محمدرضا صادقی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از استان سمنان به‌عنوان یکی از سه استان برتر کشور در ثبت بالاترین رشد اقتصادی نام برد و افزود: استان سمنان در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی با رشد و توسعه قابل توجه مواجه بوده است.

وی از شکاف طبقاتی به‌عنوان یکی از تلخ‌ترین واقعیت‌های جامعه نام برد و اظهار کرد: این شاخص در استان سمنان ۰.۲۸ بوده واین  استان سومین استان کشور از نظر داشتن کمترین شکاف طبقاتی است.

صادقی گفت: فرآوری مواد معدنی در استان سمنان، توجه به محصولات دانش‌بنیان، توسعه بالای گردشگری، توسعه صادرات، کاهش نرخ بیکاری، افزایش رشد اقتصادی و ... از جمله دستاوردهای مهم دولت در استان در دولت سیزدهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از جذب بیشترین تسهیلات در استان خبر داد و افزود: سال گذشته یک‌پنجم کل تسهیلات کشور در حوزه تسهیلات رونق تولید جذب شد و به عبارتی ۲۰ درصد از کل تسهیلات کشور در استان سمنان جذب شده است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه صادرات در استان سمنان اظهارداشت: صادرات این استان از ابتدای سال تا کنون از ۱۱۹ میلیون دلار عبور کرده است.

به گفته صادقی  بازارهای هدف صادراتی نیز رشد قابل توجهی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تاکید کرد: امروز نرخ بیکاری در استان سمنان به زیر ۶ درصد رسیده است و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز از دیگر دستاوردهای اقتصادی در استان است.

وی ادامه داد: در بحث اقتصاد دیجیتال و تولید محتوا نیز که در بحث ارز آوری تاثیر شایانی دارد، برنامه های ویژه ای در استان در نظر گرفته شده است.

صادقی گفت: فرآوری مواد معدنی در استان سمنان، توجه به محصولات دانش بنیان، توسعه گردشگری و بومگردی، توسعه صادرات و افزایش ارزش دلاری صادرات محصولات از جمله برنامه ریزی ها و سیاست های در نظر گرفته شده در حوزه اقتصاد استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، سمنان امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری در کشور و بهشت سرمایه‌گذاران گردشگری و فناوری در ایران است.

وی گفت: افزایش ۱۸ درصدی بوم‌گردی‌ها در استان، عضویت سمنان در اتحادیه بین‌المللی راه ابریشم، ثبت جهانی ۶ کاروانسرای استان سمنان در یونسکو، وجود آثار تاریخی و طبیعی مختلف در سراسر استان و ... از ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی است.

نخستین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» با حضور علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی در محل نمایشگاهای بین‌المللی سمنان گشایش یافت.

برگزاری رویدادهای آموزشی و عرضه صنایع دستی و پوشاک ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان است.

نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان تا شانزدهم بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ۱۷ تا ۲۰ آماده میزبانی از علاقه‌مندان است.

کد خبر 1748101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha