«هفته‌های ایرانی» به استان البرز رسید

جوادی‌بالاجاده گفت: رادیو ایران در طرح «هفته‌های ایرانی» در هجدهمین سفر استانی خود از «البرز» و دیدنی‌ها و شنیدنی‌های این استان می‌گوید.

«عبدالرسول جوادی بالاجاده»، مدیر روابط عمومی رادیو ایران درباره سفر «هفته های ایرانی» به استان البرز به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  در ادامه طرح هفته های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از ۱۴ تا ۲۰ بهمن یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «البرز» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی، این استان بیشتر آشنا شوید.

مدیر روابط عمومی رادیو ایران درباره جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان البرز توضیح داد:  اغلب ما در سفر های خود از شهرهای استان «البرز» عبور می‌کنیم، اما کمتر به این فکر می‌کنیم که سری به جاذبه‌های آن زده و این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنیم. استان «البرز» ایران کوچک است و مردمی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند؛ کرج یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز، استان البرز می‌باشد؛ استعدادهای طبیعی و منابع آبی فراوان سلسله جبال البرز، همچنین خاک حاصلخیز دامنه‌های البرز و دشت منتهی به آن برای اجتماعات بشری مناسب بوده‌است و دلیل آن آثار باستانی ارزشمندی است که در گوشه و کنار این جلگه وسیع و در حاشیه راه های ارتباطی کهن قابل مشاهده‌است.

وی افزود: تپه‌های آق تپه، مراد تپه و تپه مردآباد، قلعه‌های تاریخی تنگ گسیل و شهرستانک و آثار دوران اسلامی همچون برج میدانک مغولی، پل و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج، کاخ‌های قاجاری و کاخهای رضا شاهی و محمدرضا شاهی حکایت از استمرار استقرارهای پی در پی در این منطقه دارد.

عبدالرسول جوادی بالاجاده  اظهار کرد: برنامه های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش های مختلف از استان «البرز» خواهند گفت.

پایان پیام/

کد خبر 1748119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha