سفر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان به ایران

دانیل دانیلیان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان به دعوت ستاد برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به ایران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانیل دانیلیان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان به دعوت ستاد برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و از میهمانان ویژه جشن بزرگ ملی، به منظور شرکت در آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر عازم تهران خواهد شد.

به همین منظور، پیش از عزیمت به کشورمان جهت گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های مشترک فرهنگی با محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان گفت: فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت‌های این معاونت یعنی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و آموزش و ورزش ارمنستان است و خوشبختانه شاهد ارتباطات و علایق قلبی گسترده بین دو ملت ایران و ارمنستان هستیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف و برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران، تعمیق و توسعه برنامه‌های فرهنگی و ایجاد مودت و محبت بین دو ملت است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به سوابق دیرین روابط دوستی و همسایگی و ارتباطات عمیق بین دو ملت و اشتراکات فراوان فرهنگی بین دو ملت ایران و ارمنستان، گفت: با این وجود و به دلیل عدم شناخت کافی دو ملت از یکدیگر همه‌ی تلاش سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش باید در جهت افزایش مودت و علاقه دو ملت به یکدیگر سوق پیدا کند.

اسدی‌موحد با اشاره به اینکه بیشتر نخبگان، اندیشمندان، صاحبان فکر و اندیشه، افراد تحصیلکرده، اصحاب هنر و معرفت ارمنستان با فرهنگ، اندیشه، آداب، رسوم، تاریخ و تمدن و شخصیت‌های برجسته ادبی و فرهنگی ایران آشنایی دارند گفت: تلاش ما باید در این جهت افزایش یابد که مردم عادی نیز با آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن یکدیگر بیشتر آشنا شده و علاقه دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌های مختلف ایران در ارمنستان 

وی با اشاره به برنامه‌های سفر دانیلیان به کشورمان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواستار ساخت فیلم‌های مشترک با حضور هنرمندان دو کشور و نمایش فیلم‌های ایرانی با زیرنویس یا دوبله به زبان ارمنی در سینماها و تلویزیون و مراکز نمایش فیلم در این کشور شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان برگزاری هفته فیلم ایران با همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیشنهاد داد و گفت: با توجه به اینکه برخی اساتید دانشگاه نیز در ایام دهه فجر از ایران بازدید خواهند کرد، خواهان افزایش تعاملات بین این معاونت و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت تعمیق روابط فرهنگی بین دو ملت هستیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است هفته‌های فرهنگی استان‌های مختلف ایران در ارمنستان برپا شود و اولین آن در ایام دهه فجر به استان همدان اختصاص یافته است، مطرح کرد: استان همدان به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای آسیایی انتخاب شده و نمایشگاهی از آثار فرهنگی و صنایع دستی هنرمندان این استان در مسجد جامع کبود ایروان برگزار خواهد شد.

دانیلیان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان گفت: روابط فرهنگی و علایق دو ملت بسیار عمیق و دیرینه است و ما باید در جهت تعمیق این روابط دیرینه کوشا باشیم.

سفر معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان به ایران

وی افزود: امید است با این سفر ضمن حضور در جشن‌های انقلاب اسلامی ایران و آشنایی هرچه بیشتر با دستاوردهای این انقلاب عظیم الشان با بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوم و در جریان پیشرفت‌های به دست آمده در پی این حرکت عظیم مردمی قرار گیرم.

دانیلیان تأکید کرد که مراودات فرهنگی دو کشور ریشه در قرون اعصار گذشته دارد و شعر و ادب و موسیقی از قرون گذشته بین دو ملت گسترش داشته و این اشتراکات بیشتر در بین نخبگان رواج دارد و ما باید برای گسترش آن در بین دو ملت تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ در روابط دو کشور در خط مقدم قرار دارد و باید از طریق همین فرهنگ گام به گام در جهت تعمیق روابط بسیار نزدیک دو کشور تلاش کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، آموزش و ورزش ارمنستان ضمن ابراز خوشحالی از سفری که به ایران خواهد داشت، گفت: ما خواهان پخش فیلم‌های ایرانی در ارمنستان و بالعکس هستیم.

وی با اشاره به رشد بسیار زیاد موسیقی در بین جوانان ایرانی و نیز تلاش‌ جوانان ارمنی در این زمینه، ابراز امیدواری کرد زمینه تعاملات و گفت‌وگوها بین جوانان دو کشور فراهم گردد.

دانیلیان از اقدامات رایزنی فرهنگی برای برگزاری هفته استان‌های مختلف ایران تقدیر کرد و گفت: آماده اعزام هنرمندان ارمنی برای برگزاری هفته استان‌های کشورمان در ایران هستیم.

کد خبر 1748247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha