اسلامیت را باید در روز مبعث به نمایش گذاشت

آیت الله دژکام گفت: امت اسلامی به روز مبعث افتخار می کند و یکی از روزهای مهم سال است که همه امت باید نمایش اسلامیت در آن بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز دوشنبه(۱۶ مهر) در جلسه شورای اداری شهرستان مهر، گفت:  در این ایام سه مناسبت است که هر سه عظمت و اهمیت دارند، از حیث اهمیت مهم ترین مناسبت که امسال در دهه فجر داریم مبعث خاتم الانبیا محمد(ص) است که بزرگترین عید اسلامی است و ما بایستی ویژه به این مسئله اهمیت دهیم.

امام جمعه شیراز افزود: امت اسلامی به این روز افتخار می کند و یکی از روزهای مهم سال است که همه امت باید نمایش اسلامیت در آن بدهند.حج و این حرکت عظیم از مبعث شروع شده و نباید کاری کنیم که مناسبت های دینی ما به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه سوم سوره دخان می فرماید "إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ"، شب مبارک شد برای اینکه قرآن نازل شد، وحی نازل شد و جبرئیل آمد.مقام پیامبر اسلام را ببینید که چقدر عظمت وجود دارد و همه دنیا باید این عظمت را در شب مبعث متوجه شوند. 

به گفته آیت الله دژکام، ما میلاد پیامبر(ص) را به نام وحدت مسلمانان جشن می گیریم و این وحدت زیر سایه خود پیامبر اکرم(ص) است و اگر به ایشان احترام بگذاریم بقیه موارد از جمله اتحاد حاصل می شود و ما چیزی اضافه بر همین توقع نداریم و هرچه خدا فرموده در مورد تکریم این نبی معظم باید انجام شود.انشاالله برنامه ریزی کنید، جشن بگیرید و اظهار مسلمانی کنید.دنیای ما به کفر برگشته و باید اظهار مسلمانی کنید و ژست مسلمانی بگیرید و بگویید ما هستیم. 

امام جمعه شیراز بیان کرد: این مناسبت اصلی و مهم است و ما اگر انقلاب داریم از برکت مبعث است و اگر شیعه و سنی ائمه مذاهب خود را دارند از مبعث است و باید با عظمت جشن بگیریم و احترام کنیم که امسال مصادف شده با دهه مبارکه فجر و این دهه همان دهه ای است که ما اظهار مسلمانی کردیم. 

وی با اشاره به اینکه امروز صد و دهمین روز طوفان الاقصی و جنگ حماس با صهیونیست است، جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل را بعضی به یاد داریم، گفت: همه کسانی که از ایران در حاشیه خلیج فارس بودند برای شما می گویند که آن زمان به ایرانی ها بد می گفتند که شما با اسرائیلی ها دست به یکی کرده و در این شش روز جنگ کمک نکرده اید.

دژکام با اشاره به اینکه ما وسط میدان آمده و انقلاب کردیم که نشان دهیم با صهیونیست نیستیم، عنوان کرد: انقلاب اسلامی باور به آن چیزی است که قرآن کریم برای ما فرموده که " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا"(آیه ۸۲ سوره مائده).صهیونیست ها دشمن اصلی دیانت اسلامی هستند. 

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ننگ ما بود که شاه با اسرائیل همکاری می کرد و شاه را کنار زدیم و امروز همه امت اسلامی عقیده دارند که ایرانی ها پای کار هستند، اظهار کرد: مردم همه همراه فلسطینی ها هستند و کاری به حاکمیت و دولت مردان عربی نداریم و مردم چشم به پیروزی فلسطین دوخته اند برای اینکه پیروزی و عظمت امت اسلامی است. 

دژکام با اشاره به اینکه این نگاه در همه جهان وجود دارد و این را در ایران به برکت انقلاب اسلامی و دهه فجر محکم کرده ایم و امت اسلامی یکپارچه شده اند، گفت: حالا اگر کار حاکمان خراب است باید اصلاح شوند وگرنه امت تکلیف خود را می داند.می دانیم که صهیونیست دشمن ما است و ما در مقابل دشمن ایستاده ایم. 

وی با اشاره به اینکه در مسئله پیشرفت کشور کسی منکر این نیست که ما ماهواره به فضا می فرستیم و هم ماهواره هم ماهواره بر را خودمان ساختیم، گفت: سوال این است که چرا مثلا در مورد تولید خودرو این اتفاق نمی افتد و خودروهای ما ایمن نیستند؟در گوشه هایی از کار مشکل داریم و لنگ می زنیم.در این قسمت ها همه باید منطقی بپذیریم که مشکل داریم و راه حل چیست؟اگر چهارچوب نظام اسلامی محکم باشد و نظام قدرتمند و مستحکم و مردم در جایگاه خودشان قرار داشته باشند که بتوانند مطالبه حق الهی و دستور الهی را بکنند مدیران مجبور هستند پای کار بیاییند و مسئله را حل کنند. 

به گفته امام جمعه شیراز انتخابات برای همین است که اگر احساس کردیم مدیری درست پای کار دستور عدل و پیشرفت کشور نبوده است را کنار بگذاریم.البته می دانیم که در انتخاب هم گاهی اشتباه می کنیم اما در مسیر طبیعی اداره اجتماع غیر از این ما راهی نداریم، یعنی در طول تاریخ چند هزار ساله در کجای دنیا غیر از این مسیر رفته اند؟جز این راهی نداریم.

کد خبر 1748337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha