آغاز روز فیلم ایران در نیجریه با نمایش «مریم مقدس»

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، روز فیلم ایران در ایالت نیجر با نمایش فیلم‌ سینمایی «مریم مقدس» آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه و به منظور معرفی آخرین دستاوردهای همه جانبه ایران اسلامی، سلسله برنامه‌هایی را برای دهه فجر انقلاب اسلامی برای سال جاری تدارک دیده است.

در همین راستا، رایزنی فرهنگی کشورمان اقدام به معرفی دستاورد های هنری ایران اسلامی در صنعت خلاق فیلم در این کشور کرده است و با برنامه ریزی به عمل آمده، روزهای فیلم ایران در ۶ ایالت از جمله نیجر برگزار می‌شود.

مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آیین افتتاحیه «روز فیلم جمهوری اسلامی ایران در ایالت نیجر» گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایران اسلامی امروز چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را در سراسر جهان به ویژه در این ایالت جشن می‌گیرد.

وی افزود: ایران اسلامی در همه جوانب پیشرفت‌های زیاد و شگفت آوری در حوزه هوا و فضا، علوم پزشکی، تکنولوزی و فناوری و ... داشته است و یکی از این حوزه‌ها، هنر و صنعت خلاق فیلم است.

کامرانی به دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان در تولید بیش از ۱۱۰ فیلم در سال و راهیابی به جشنواره‌های بین‌المللی جهان اشاره کرد و کسب جوایز بین‌المللی هر ساله در این عرصه را مورد توجه قرار داد.

در ادامه، فیلم سینمایی «مریم مقدس» در یکی از سالن‌های بزرگ شهر سولیجا واقع در یکی از مجتمع‌های بزرگ تجاری و هتل‌داری این شهر به نمایش گذاشته شد.

آغاز روز فیلم ایران در نیجریه با نمایش «مریم مقدس»

کد خبر 1748402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha