دوره کاربردی «ادبیات کودک و نوجوان» ویژه طلاب استان فارس برگزار شد

دوره کاربردی ادبیات کودک و نوجوان ویژه طلاب طرح امین فارس با حضور ۳۹۶ مبلغ و مبلغه امین به صورت آنلاین برگزار شد.

حجت الاسلام احسان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس گفت: دوره کاربردی «ادبیات کودک و نوجوان» با تدریس حجت الاسلام محمد حسن زنگویی مدیر مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه کشور ویژه طلاب طرح امین فارس برگزار شد.

نماینده مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه فارس با اشاره به حضور ۳۹۶ مبلغ و مبلغه طرح «امین» در این دوره، افزود: این دوره کاربردی به صورت مجازی برگزار شده است.

وی در تعریف ادبیات کودک ‌و نوجوان، بیان کرد: این مهم به نوشته‌ها و سروده‌های ادبی ویژه‌ کودکان و نوجوانان گفته می شود که این نوع ادبیات هم شامل بخشی از فرهنگ شفاهی عامه، مانند لالائی‌ها، مثل‌ها، قصه‌ها است و هم داستان‌ها و نمایشنامه‌ها و اشعار و نیز نوشته‌هایی در زمینه‌ دین، دانش اجتماعی، علم و کاربردهای آن، هنر و سرگرمی را دربر می‌گیرد که نویسندگان و سرایندگان و مبلغین دینی برای کودکان و نوجوانان پدید می‌آورند.

حجت الاسلام اسدی به ویژگی‌های مهم ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: ادبیات کودک و نوجوان با زبان و بیان، توانایی درک و زبان نوشتاری، تخیل و تجربه‌های کودکان و نوجوانان متناسب بوده و به رشد و پرورش شخصیت خواننده کمک می‌کند. همچنین اهمیت تصویر را برای کودک و نوجوان برابر با اهمیت نوشته می‌داند و همواره بخشی از پیام را با تصویر بیان می‌کند.

وی به اهداف ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و آماده کردن کودک برای شناختن، دوست داشتن و ساختن محیط، شناساندن کودک به خویشتن، ایجاد احترام به اصالت انسانی و میل به اعتلای مدام، سرگرم کردن و لذت‌بخش بودن، علاقه‌مند کردن کودک به مطالعه و ایجاد عادت به آن و ایجاد و تقویت صلح در جهان را از جمله این موارد عنوان کرد.

نماینده مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه فارس با اشاره به اینکه این دوره به طلاب طرح امین کمک می کند تا در عرصه کار تبلیغ دانش آموزی موفق عمل کنند، گفت: دوره تکمیلی این دوره بزودی در استان فارس برگزار می شود.

کد خبر 1748439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha