حمله پهپادی حوثی‌ها به یک کشتی باری متعلق به بریتانیا در یمن

یک شرکت امنیت دریایی اعلام کرد که یک کشتی باری متعلق به بریتانیا در نتیجه حمله پهپادی حوثی‌ها در سواحل یمن آسیب دیده است که آخرین مورد از ده ها حادثه در دریای سرخ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، شرکت بریتانیایی «امبری» در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: کشتی با پرچم باربادوس در بندر دریای سرخ آسیب جزئی دیده است، اما این کشتی تلفات جانی نداشته است.

دفتر عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اعلام کرد: اطلاعاتی در مورد حادثه ای دریافت کرده است که در ۵۷ مایل دریایی (۱۰۵.۵ کیلومتری) غرب بندر حدیده یمن رخ داده است.

بر اساس گزارش UKMTO، یک گلوله از سمت بندر به کشتی بریتانیایی شلیک شده و از روی پل عبور کرده و باعث آسیب جزئی به شیشه کشتی شده است و به هیچ یک از خدمه آسیبی نرسیده و کشتی به مسیر خود ادامه داده است.

پیشتر حوثی ها گفته بودند که حملات آمریکا و انگلیس از ۱۲ ژانویه به ۳۰۰ حمله رسیده است و توضیح دادند که این تعداد حملات نشان دهنده وضعیت سردرگمی واشنگتن است.

حوثی‌ها با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند که بر حرکت کشتیرانی، تجارت و عرضه تأثیر منفی گذاشته است.

ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی ها انجام داده اند و آنها را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در دریای سرخ توصیف می کنند.

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی گروه انصارالله، این حملات را وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه توصیف کرد.

کد خبر 1748452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha