آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ غفلت کرد| لزوم مطالبه گری رسانه ها برای توسعه مازندران

آیت الله پیشنمازی با اشاره به معضلات فرهنگی استان مازندران با تاکید بر اینکه آینده کشور به مجموعه آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: اگر دانش آموزان با تربیت صحیح رو به رو شدند، جامعه رشد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدصادق پیشنمازی- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری در تعیین فرد اول حاکمیت اثرگذار و نقش آفرین است.

وی حضور مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) در رأس نظام بعنوان ولی فقیه یکی از اثرگذارترین اقدام مجلس خبرگان رهبری است، افزود: خبرگان رهبری مستقیم با آرای مردم انتخاب می شوند.

آیت الله پیشنمازی با اشاره به نقش مجلس خبرگان رهبری گفت:  وظیفه مجلس خبرگان در درجه اول، تعیین و انتخاب رهبر برای جمهوری اسلامی ایران است؛ همچنین نظارت بر ارکان حاکمیت مورد توجه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

وی با بیان اینکه پیگیری برای رفع مشکلات استان نیز مورد توجه نماینده مجلس خبرگان رهبری است، ادامه داد: به طور نمونه رفع مشکل صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازندران از مطالبات جدی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

آیت الله پیشنمازی از واردات بی رویه برنج و دیگر محصولات کشاورزی به عنوان مشکل پیش روی عرضه محصولات باغدار و کشاورز مازندرانی یادکرد و گفت: باید صادرات به حد مطلوب برسد که عرصه محصولات برای باغداران و کشاورزان مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران باید گردش مالی داشته باشند تا بتوانند زمینه درآمد پایدار فرزندان خویش را فراهم کنند، افزود: همچنین مسئولین باید برای رفع مشکلات این قشر تلاش کنند.

آیت الله پیشنمازی به مشکل پسماند مازندران اشاره کرد و خواستار رفع معضل زباله و شیرابه های استان شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت استمرار و ثبات صادرات اشاره کرد و گفت: بطور نمونه تولید بی رویه مرغ در استان موجب زنده به گور کردن جوجه های یکروزه شده بود اما اگر بین عرضه و تولید توازن ایجاد شود هرگز شاهد فرصت سوزی در بخش تولید نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی حلقه مفقوده حوزه کشاورزی و باغی استان است، افزود: احیای صنایع تبدیلی در مازندران از اسراف محصولات کشاورزی و باغی جلوگیری بعمل می آورد.

آیت الله پیشنمازی بااشاره به برخورداری مازندران از مواهب الهی و خدادادی خواستار پیگیری مسئولین برای رفع مشکلات مردم به ویژه ایجاد اشتغال برای نسل جوان شد.

وی به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات ۱۱اسفند اشاره کرد و گفت: ملت باید برای حفظ نظام و تداوم اقتدار انقلاب اسلامی ایران در پای صندوق های رأی حضور حداکثری داشته باشند.

آیت الله پیشنمازی بااشاره به اهمیت حوزه فرهنگ بیان کرد: کشور توسط مسئولان دانشگاهی و حوزوی درحال مدیریت است ورودی این مسئولین در آموزش و پرورش شکل می گیرد اما اهداف مصوب شوررای عالی آموزش و پرورش با گذشت بیش از ۳۰سال مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از وزیر تا سرایدار آموزش و پرورش برای تربیت آینده سازان این مرز و بوم حقوق دریافت می کنند اما خروجی مناسبی از از حوزه تعلیم و تربیت شاهد نیستیم. رشد اخلاق و تربیت دانش آموزان مورد غفلت است.

آیت الله پیشنمازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی را مطرح نمودند اما مسئولین برای تشریح مصادیق شبخون فرهنگی و تدوین راهکارهای مقابله با شبیخون فرهنگی کاری انجام ندادند، گفت: کم کاری مسئولین فرهنگی را در سطح خیابان ها و در هواپیماهای مسافربری شاهدیم متاسفانه بی حجابی بی داد می کند.

وی با بیان اینکه ساختارهای نظارتی آموزش و پرورش برون سازمانی باید باشد و با جابه جایی هر وزیر و مسئولی تغییر کند، اظهار کرد: اینکه قانون حجاب داشته باشیم خوب است اما باید به جریان ساز یو فرهنگ سازی بیشتر توجه شود. ۱۲سال دانش آموزان باید در مدارس تربیت دینی شوند تا امروز در کف خیابان ها با مشکل فرهنگی مواجه نباشیم.

آیت الله پیشنمازی با تاکید بر اینکه آینده کشور به مجموعه وزارت آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: اگر دانش آموزان با تربیت صحیح رو به رو شدند، کشور رشد می‌کند.

وی به نقش اثرگذار رسانه ها برای رفع مشکلات مازندران اشاره کرد و افزود: اصحاب خبر و رسانه برای رفع مشکلات مردم مازندران در حوزه های مختلف مطالبه گری نمایند.

کد خبر 1748565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha