ثمره توجه ویژه دولت سیزدهم به گلستان/ پس از ۲۶ سال درآمد سرانه گلستانی‌ها به نصف متوسط کشور رسید

زنگانه یکی از ثمرات توجه ویژه دولت سیزدهم به استان گلستان را رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در ۲۶ سال گذشته درآمد سرانه مردم استان به نصف متوسط کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز (سه شنبه ١٧ بهمن) در نشست خبری با قدردانی از اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و رویدادهای سفر دوم ریاست جمهوری اظهارکرد: ثمره کار رسانه‌ها برای تقویت ایمان و امید در جامعه قابل تقدیر است و حرکت شتابان استان را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و آبادانی تسهیل می‌کند.

استاندار گلستان گفت: براساس شواهد و قراین و آمار موجود، استان گلستان به طور محسوس و ملموس در مسیر پیشرفت و تحول قرار دارد. گلستان از رشد منفی پنج درصد توانسته خود را به رشد مثبت سه رسانده است و این یک نشانه خوب برای بهبود شرایط اقتصادی است. حداقل رشد هشت درصدی را در دولت سیزدهم در استان گلستان شاهد هستیم که رشدی متوازن است.

‌وی افزود: در محورهای اصلی صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی جزو سه استانی هستیم که در کنار سمنان و قم، رشد مثبتی داشتیم. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در استان ما به میانگین کشور که حدود ۴۰ درصد است، رسیدیم. نرخ بیکاری و نرخ اشتغال بانوان و جوانان بهبود یافته است.

زنگانه با اشاره به درصد تحقق تعهد اشتغال استان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد تحقق اشتغال داشتیم و پیش بینی ما این است که در سالجاری نیز چنین شرایطی را داشته باشیم. علاوه براین تلاش سرمایه‌گذاران، بخش‌های تعاونی، خصوصی و ... موید اینست که چشم‌انداز استان در حال تحقق است.

وی ادامه داد: در چشم انداز به دنبال ۲۲۴هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان هستیم، تا قبل از دهه مبارک فجر مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی افتتاح شده از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. در دهه فجر امسال پروژه‌های افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی شده، ۱۶۶ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

زنگانه گفت: ما می‌توانیم تا افق ۱۴۰۴ به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان برسیم تا درآمد ناخالص استان افزایش پیدا کند. این به معنای افزایش سرانه درآمدی در استان و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی خواهد بود. در حال حاضر درآمد سرانه استان که ۴۷ درصد متویگسط کشور بود در دولت سیزدهم به ۵۲ درصد رسیده است.

استاندار گلستان با تاکید بر توزیع عادلانه منابع و امکانات بیان داشت: سرانه شهرستان‌های کم‌برخوردار استان ور دو سال و نیم گذشته به بیش از هفت برابر متوسط استان رسیده است‌. در برخی شهرها عدد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سفر رئیس‌جمهور، خیره‌کننده بود.

کد خبر 1748570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha