پرداخت زکات باعث فرهنگ سازی این مهم در جامعه می شود

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های رونق اقتصاد را پرداخت زکات دانست و گفت: پرداخت زکات باعث فرهنگ سازی این مهم در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» در نشست تجلیل از عاملین و مبلغین زکات شهرستان بویراحمد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: زکات یکی از پایه‌های اسلام و از عوامل تقرب به ذات باری تعالی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مودیان و عاملین زکات، گفت: زکات همانند نماز یکی از پایه‌های اسلام بوده و معمولاً در قرآن در کنار توصیه به نماز، به پرداخت زکات نیز توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات انسان را پاک و به خداوند نزدیک می‌کند، افزود: کمک به فقرا، نیازمندان، ایتام، مسکین و افراد بیمار به زندگی و نسل ما و جامعه عزت، برکت و پیشرفت می‌دهد.

آیت الله حسینی ضمن اشاره به اینکه انسان مومن و متدین باید از نیازمندان دستگیری لازم را داشته باشد، افزود: ساخت مسجد، خانه عالم، حوزه علمیه و هر خدمتی که در راستای مصالح مومنین و مسلمانان صورت گیرد، کاری ارزشمند و ستودنی است.

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های رونق اقتصاد را پرداخت زکات دانست و یادآور شد: زکات به مال انسان رشد داده و آن را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که یکی از آثار و برکات حج زدودن فقر است که وقتی برای خدا خرج می‌کنیم، خداوند به ما برکت و رزق می‌دهد، زکات نیز مال انسان را افزایش می‌دهد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پرداخت زکات هر اندازه بیشتر باشد مال انسان نیز افزایش پیدا می‌کند، افزود: انسان در معرض بلاهای بسیاری قرار دارد که یکی از آثار و برکات زکات، دفع بلا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تشکر مجدد از مودیان زکات، گفت: پرداخت زکات باعث می‌شود تا این مهم در جامعه فرهنگ سازی شود.

گفتنی است در پایان این نشست از عاملین و مبلغین زکات در شهرستان بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1748636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha