جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران در «بقاع» لبنان

تشکل‌های بانوان در مناطق مختلف بقاع، به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با مبعث نبوی، مراسمی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و یوم الله فجر، تشکل‌های بانوان منطقه بدنایل بقاع لبنان، یک نشست فرهنگی را در سالن مسجد «سیده زهرا(س) برگزار کردند.

تشکل‌های بانوان منطقه بقاع نیز در سخنانی به بیان دلایل اساسی پیروزی انقلاب پرداخته و خاطرنشان کردند: امام خمینی (ره) اسلام  را احیا کردند. انقلاب اسلامی، انقلاب حامل اندیشه اصیل محمدی است که از نورش بهره می‌بریم.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران در «بقاع» لبنان

تشکل‌های بانوان منطقه بقاع همچنین تاکید کردند: انقلاب، میدان جهاد است و برجسته‌ترین کسانی که در آن جهاد می‌کنند، خواهران هستند».

در ادامه مستندی درباره دهه فجر در این مراسم پخش شد و گزارشی از فعالیت تشکل‌های زنان در سال ۲۰۲۳ نیز پخش شد. در پایان به همین مناسبت شیرینی میان شرکت کنندگان توزیع شد.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران در «بقاع» لبنان

جشن ۴۵ سالگی انقلاب در بعلبک

همچنین گروه «روح الله حی اللقیس» در  بعلبک از برگزاری مسابقه زیباترین نقاشی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی (ره) به ایران خبر داد.

همزمان شدن این مراسم با سالروز مبعث نبی اکرم(ص)، انجمن قرآن کریم با همکاری تشکل های بانوان - شهرک شمسطار، دوره علوم قرآنی را با حضور رئیس تشکل‌های بانوان، مسئول فرهنگی منطقه و مدیر انجمن برگزار شد. در این مراسم، قرآن کریم توسط قاری استاد حاج احمد، قرائت شد.

به همین مناسبت، گروه «جنه الزهرا(س)»، در محله اللقیس وابسته به پیشاهنگان امام مهدی - بعلبک کارگاهی را برای دختران برگزار کردند که شامل بیان ماجرای مبعث رسول اکرم(ص) بود.

در این کارگاه، درباره روز مبعث صحبت شد و اطلاعاتی به دختران داده شد و با قرائت دعای فرج به پایان رسید.

همچنین گروه روح الله حی اللقیس کارگاه آموزشی با الهام از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گلزار شهدای بعلبک را برای اعضای آن برگزار کرد.

جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران در «بقاع» لبنان

کد خبر 1748688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha