عدالت در برقراری خدمات شهری، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نادرخانی یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی راعدالت در برقراری خدمات شهری عنوان کرد و گفت: ارتقاء زیرساخت‌های آبرسانی در طول عمر با برکت انقلاب از جمله دستاوردهای نظام مقدس اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان شامگاه دیروز در دیدار چهره به چهره مدیران دستگاه های اجرایی با مردم در مسجد مسلم بن عقیل با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف گفت: اکنون با گذشت ۳۳ سال از تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب به عنوان یکی از نماد های توسعه یافتگی زندگی شهری برای حفظ بهداشت محسوب می شود.

وی ادامه داد: خشکسالی های پیاپی در سالهای اخیر ارزش پساب تولیدی تصفیه خانه های فاضلاب را دو چندان نموده و تمامی صنایع در صدد استفاده از پساب به عنوان منبعی پایدار و جایگزینی برای آب پاک هستند.

به گفته نادرخانی در حال حاضر ۵ باب تصفیه خانه فاضلاب در شهرها و یک باب تصفیه خانه فاضلاب روستایی با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در استان زنجان در دست بهره برداری است. پساب تولیدی این تصفیه خانه ها ( بجای آب پاک ) در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گرفته که کمک شایانی به حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران روستاهای کشور عزیزمان ایران طعم آبادانی را چشیده و با تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری خدمات رسانی به روستاها سرلوحه کار دولت ها قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه ارتقاء زیرساخت های آبرسانی در طول عمر با برکت انقلاب از جمله دستاوردهای نظام مقدس اسلامی بوده است، اضافه کرد: در عین حال بارش های محدود و برداشت های بی رویه آب در بخش کشاورزی، آبرسانی روستایی را با چالش های فراوانی مواجه کرده است.

به گفته نادرخانی، با استقرار دولت سیزدهم و تشکیل قرارگاه جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، عملیات آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان آغاز شد که از این تعداد، ۵۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در استان زنجان تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در سریع ترین زمان ممکن  گام نخست جهاد آبرسانی را نسبت به سایر شرکت های آب و فاضلاب کشور اجرایی کرد، خاطرنشان کرد: این شرکت در گام دوم اجرای طرح جهاد آبرسانی نیز عملیات آبرسانی به ۱۵۷ روستای دیگر استان زنجان را آغاز نموده که این طرح ها هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 1748690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha