گردهمایی۲۵۰ اندیشمند انقلاب با موضوع انتخابات ۱۱اسفند

چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور با حضور حدود ۲۵۰ نفر از استادان انقلاب اسلامی و اندیشمندان و نویسندگان این حوزه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در این ارتباط گفت: هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی علمی و اندیشه‌ای پیرامون «انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» در ۱۱ اسفند ماه و «تحلیل و بررسی مسائل و رویدادهای منطقه»، یعنی بحث غزه، طوفان الأقصی و درگیری‌های منطقه خاورمیانه است.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری افزود: ۲ موضوع محوری این همایش، یعنی انتخابات و اتفاقات مهر ۱۴۰۲ تاکنون در منطقه از مسائل مهم هستند و هر دو مسأله بر روی یکدیگر تأثیر و تأثّر متقابل دارند؛ به این معنی که هم مسأله انتخابات مجلس و خبرگان رهبری بر روی مسائل منطقه غرب آسیا و محور مقاومت تأثیرگذار است، و هم مسائلی که در محور مقاومت در حال انجام است بر انتخابات پیش‌رو مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شرایط خاص منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی، مسأله انتخابات در ایران اهمیت بالایی دارد و قدرت ملی و آینده کشور و پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی در آینده تا اندازه زیادی در گرو برگزاری یک انتخابات با شکوه و همه‌جانبه است؛ به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بیش از پنج بار در ماه‌های گذشته، بر مسأله انتخابات تأکید کردند.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از اهداف این نشست‌ها هم‌افزایی اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها است؛ در این رویداد با شبکه‌ گسترده‌ای از خواص این حوزه روبه‌رو هستیم که می‌تواند در فضای دانشگاهی کشور یک تأثیر معرفتی و ارتقا دانشی در میان نسل جوان دانشگاهی ایجاد کند.

وی بیان کرد: این رویداد، یکی از نشست‌های علمی دانشگاه‌های کشور است که برای دومین بار به میزبانی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌(ع) برگزار شده و امید است به ارتقای فکری و اندیشه‌ای اساتید شرکت‌کننده بیانجامد و باعث تولید محتوای مؤثر در فضاهای علمی و رسانه‌ای کشور باشد.

کلانتری با اشاره به تولید علم انجام شده در این رویداد، عنوان کرد: ۴۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، که حدود ۱۰ مقاله در این نشست ۲ روزه در این نشست ارائه می‌شود.

استاد دانشگاه تهران افزود: حدود چهار ساعت به بحث آزاد اساتید اختصاص یافته است، یعنی گفت و شنودی که خود اساتید به آن پرداخته و هم‌اندیشی می‌کنند و هدف آن، شیوه تأثیرگذاری بیشتر در درس انقلاب اسلامی و شیوه انجام تبیین به معنی واقعی کلمه در عرصه انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری جهت حضور پررنگ‌تر دانشگاهیان در انتخابات ۱۱ اسفند است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و اساتیدی از جمله دکتر مصطفی ملکوتیان، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر شفیعی فر استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه و دکتر یعقوب توکلی استاد انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم، دکتر نیره قوی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تهران، مرزوقی استاد دانشگاه شیراز، دکتر مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز، دکتر حسین رویوران استاد دانشگاه تهران و تحلیل‌گر ارشد مسائل منطقه غرب آسیا و دکتر سعدالله زارعی استاد علوم سیاسی دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل از سخنرانان این نشست علمی هستند.

این همایش ۲ روزه به صورت زنده از کانال آپارات حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، به نشانی aparat.com/shahecheragh/live پخش می‌شود .

کد خبر 1748702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha