جهاد و دفاع اسلامی تنها راه نجات نوع بشر است

آیت الله عبادی گفت: جهاد و دفاع اسلامی تنها راه نجات نوع بشر در مقابل این تهاجم وحشی و استعمارگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۸ بهمن) در دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و  ورزشکاران ملی بومی استان اظهار کرد: استعدادهای پنهان انسان در پای ریاضت روحی و فکری و تمرین‌های ورزشی به ظهور می‌رسد.

وی افزود: ورزش اعم از عوایدی که برای تقویت جسمانی دارد که بیشتر در ورزش‌های عمومی حاصل می‌شود اما نقش فرهنگی و سیاسی و انواع و اقسام و لوازم خودش را دارد که امروز هر یک از اینها از ارزش ویژه برخوردار است تا آنکه نقش امنیتی در حفظ مرزهای آب و خاک و حفظ مرزهای فرهنگ و ارزش‌های دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تعبیر اینکه ورزش یک سالن انتظار برای ورود به ارزش‌های والای انسانی و الهی و جهاد فی سیبل الله است، ادامه داد: ورزش بخش اجتناب‌ناپذیر این قضیه است و لذا غیر از جامعه ورزش، کسانی که آمادگی خود را برای جهاد فی سیبل الله آماده می‌کنند در طول تاریخ و امروز، اولین کاری که انجام می‌دهند تمرین و آمادگی جسمانی است که به از آن به دوران آموزش نظامی تعبیر می‌شود.

آیت الله عبادی بیان کرد: در اسلام هم روی ورزش و تمرینات یک بخش ویژه از نظر دینی قائل است و با اینکه قمار در اسلام حرام شمرده‌می‌شود، اما شرط‌بندی در سوارکاری و تیراندازی مجاز است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جنایات اروپاییان وحشی در طول تاریخ، یادآور شد: اینها هیچ قانون و مرزی ندارند و اگر در مقابل آنان مقاومت و ایستادگی نشود سلطه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در مقابل ظلم به مردم فلسطین سکوت کردند مسئول هستند، عنوان کرد: امروز برخی از کشورهایی که ایمان و تعهد دارند و احساس مسئولیت می‌کنند در یک جنگ نابرابر در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و از مردم فلسطین دفاع می‌کنند.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه جهاد و دفاع اسلامی تنها راه نجات نوع بشر در مقابل این تهاجم وحشی است، تصریح کرد: مسابقه مهم اینجا است و «سابِقُوا إِلی مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة؛ برای رسیدن به مغفرت پروردگارتان و بهشت پیش تازید»؛ شهدا در مسابقه این را بُردند یعنی قرب خدا را به دست آوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تمدن الهی و نجات نوع انسان از دست این غول‌های وحشی استعمارگر است، ادامه داد: بر اساس روایات کسانی که قبل از ظهور امام زمان (عج) به وظیفه خود عمل می‌کنند اجرشان از افرادی که پس از ظهور به میدان می‌آیند بیشتر است چون اینها زمینه ظهور را فراهم می‌کنند.

کد خبر 1748739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha