اولین انتخابات پس از اغتشاشات سال گذشته مهم، تأثیرگذار و سرنوشت ساز است

امیر غلامعلیان با بیان اینکه یازدهم اسفند، اولین انتخابات پس از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ است که دشمن تلاش کرد بدنه مردم را از نظام جدا کند؛ بر فراهم کردن زمینه برای انتخابات پرشور، مهم، تأثیرگذار و سرنوشت ساز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر غلامعلیان، چهارشنبه(۱۸ بهمن) در آستانه فرا رسیدن سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت شهدای ارتش به ویژه یادواره ۹ شهید نیروی هوایی استان گفت: ارتش در استان کرمان یک هزار و ۷۵ شهید تقدیم کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش یاد و خاطره شهدا و همه فرماندهانی که برای حفاظت از خاک کشور تلاش کردند و کسانی که سالها پس از جنگ در پی عوارض ناشی از آن به شهادت رسیدند مانند شهید آذرفر را ضروری دانست.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین وظایف ما جهادتبیین به ویژه برای نسل پنجم انقلاب است که نه انقلاب و نه جنگ و حتی فتنه ها را هم ندیده است زیرا جهاد تبیین راه خنثی کردن توطئه‌های دشمن در جنگ شناختی و فضای مجازی است؛ اظهار کرد: متأسفانه بعضاً جوانان سواد رسانه‌ای خیلی کم و تأثیر پذیری زیادی از فضای مجازی دارند.

امیر غلامعلیان با تأکید بر اینکه این نسل باید روند پیروزی انقلاب را بدانند و اینکه در چه روند تاریخی انجام شد و انقلاب با گذر از بحران ها به این نقطه از بالندگی رسیده و طی ۴۵ سال از همه بحران ها و فتنه ها عبور کرده و امروز به عنوان یک قطب تأثیرگذار در فرآیندهای سیاسی خود را نشان می دهد.

وی اراده خداوند، خواست مردم و پیوستن ارتش به بدنه انقلاب را به عنوان عوامل سرعت بخش پیروزی انقلاب از دیدگاه امام راحل عنوان و بیان کرد: اراده خداوند بر تغییر نظام، مشیت تغییرناپذیر الهی بود و دولت هایی که مقبولیت و مشروعیت سیاسی نداشتند عمر چندانی هم نداشتند که رژیم پهلوی یکی از آنان بود در حالیکه در نظام ما این مقبولیت و مشروعیت به بهترین شکل خود را نشان داد.

امیر غلامعلیان تغییر در هندسه قدرت جهانی، زیر سایه بردن نظام دو قطبی آن روز و مطرح کردن یک قطب سوم، تأثیرگذاری در همه قرآیندهای سیاسی و نشان دادن صلابت وجودی انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این انقلاب در سایه بهره مندی از رهبری امامین انقلاب، مشروعیت خود را حفظ کرد و تداوم یافت.

وی افزود: تاریخ جنگ نشان داد علیرغم همه دشمنی ها اما نظام اقتدار خود را برای عزت و پیروزی حفظ کرد و خفت دشمنان رقم خورد و این نقطه مشروعیت بخش انقلاب است ضمن اینکه از اصلی ترین علل ماندگاری انقلاب، پشتیبانی مردم است که در هیچ مقطعی پشت نظام را خالی نکردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات موفق در کشور، این امر را نشان‌دهنده مبتنی بودن صد در دصدی جامعه بر مردم سالاری و اتکاء به آراء مردمی دانست و ابراز امیدواری کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند یک بار دیگر شاهد حضور همگانی باشیم.

وی متذکر شد: یازدهم اسفند،  اولین انتخابات پس از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ است که دشمن تلاس کرد بدنه مردم را از نظام جدا کند اما هوشیاری نظام و درایت نیروهای امنیتی باعث شد توطئه ها در نطفه خفه شود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی کشور را از حربه‌های جدی دشمن برای دور کردن مردم از صحنه انتخابات دانست و گفت: رسالت ما در راستای القای امید و نشاط در جامعه است و باید به شدت جوانان نسل پنجم را دریابیم زیرا آنان فتنه های تحمیل شده از طرف دشمن را ندیدند و به شدت تحت تأثیر فضای رسانه ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سواد رسانه ای این نسل و آگاه کردن آنان از ترفندهای دشمن باید تلاش و زمینه را برای انتخابات پرشور، مهم، تأثیرگذار و سرنوشت ساز آماده کرد که خانواده ارتش در دوره های گذشته مشارکت بسیار بالایی داشته است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور در پایان یادآور شد: اینکه این کشور دچار تغییر در نقشه های جغرافیایی نشد بخاطر فرماندهی بی بدیل افسران و فرماندهان و رزمندگان  نیروهای مسلح است.

این مراسم به ویژه به یاد شهدای سرلشکر خلبان منصور ثبوتی‌پور، حسین طیارزاده، احمد توکلی‌نژاد، ناصر احمدی پورفرسنگی، سید حسین حسینی و جهانبخش طاهری و سرگردهای شهید حسن کریمدادی، عباس ابوالحسن زاده ماهانی و اکبر انجم‌شعاع برگزار و از خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان ارتش تجلیل شد.

کد خبر 1748761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha