روایتگری انقلاب برای دانش آموزان منطقه ۹ تهران توسط خادمیاران رضوی

به همت شهرداری تهران تور بهشت گردی ویژه  دانش آموزان و دانشجویان منطقه  ۹ با روایتگری خادمیار خدمت رضوی شهرستان ری برگزار  شد.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، حجت‌الاسلام لطفی‌زاده با بیان این مطلب در هیات مکتب‌الزینب(س) نارمک گفت : امام کاظم(ع) در اتاق خصوصی خود، زره و لباس رزم، شمشیر آویزان بر دیوار و یک نسخه قرآن کریم داشتند.
مسوول کانون تبلیغ دینی و مداحی استان تهران افزود : این سه نماد که بصیرت قرآنی را با آمادگی در جهاد با یکدیگر به خوبی آمیخته تکلیف ما را برای نقش‌آفرینی اجتماعی و جهاد نقد این روزها یعنی دعوت به مشارکت در انتخابات روشن می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی به شبهات گفت : در جهاد تبیین باید به ابزار لازم هم مجهز بود که امروز مصداق شمشیر آماده به‌کار در اتاق امام کاظم علیه‌السلام، بستر اینترنت و فضای مجازی است.
لطفی‌زاده افزود : باید در فضای مجازی با شناسایی شبهات و ارائه پاسخ بصیرت‌آفرین دست به جهاد زد و با این شمشیر برنده مقابل وسوسه‌های شیطانی که مخالف مشارکت پرشور مردم هستند ایستاد.
پدران حیدری/ آیین تجلیل از پدران شهدای منطقه ۱۴ تهران 

مراسم تکریم پدران شهدای منطقه دارالمومنین با حضور جمعی از خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ برگزار شد.

محمدرضا شکوری در گفت‌وگویی اعلام کرد: مراسم تجلیل از پدران‌ شهدای منطقه ۱۴ تهران‌ با حضور خادمیاران کانون ایثار و شهادت و در معیت پرچم متبرک آستان حضرت ثامن الحجج(ع) حال و هوایی امام‌رضایی پیدا کرد. 
وی اظهار داشت: از آنجا که کانون‌ ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین به واسطه مشارکت و حضور چشمگیر در برنامه‌ها و محافل بسیاری از نهادها و ارگان‌ها شناخته‌شده است؛ این‌بار هم خادمیاران رضوی این‌ کانون از سوی شهردار منطقه برای حضور در آیین تجلیل از پدران حیدری دعوت شدند. 
مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ گفت: هدف از برپایی این مراسم تکریم خانواده شهدا به‌ویژه پدران‌ گرانقدر آن‌ها بود که در آن از ۲۰۰ تن از پدران‌ شهدای منطقه به پاسداشت صبر و بردباری‌شان تجلیل به عمل آمد. 
شکوری در پایان گفت: شهردار منطقه ۱۴ و تعدادی از مسئولان لشکری و کشوری مهمانان ویژه این مراسم بودند و برنامه‌هایی نظیر سخنرانی امیر یزدی شهردار منطقه، اجرای تواشیح، مدیحه‌سرایی، حضور خادمیاران‌در معیت پرچم حرم امام هشتم و تکریم پدران شهدا در خلال آن اجرا شد.

به همت کانون خدمت رضوی منطقه ۱۷دارالشهدا تهران مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجردر آستان مقدس امامزاده حسن علیه السلام برگزارشد.
بنابراین گزارش، مراسم باشکوه گرامیداشت ایام الله دهه فجر با برنامه های مختلف ازجمله اجرای تلاوت قرآن، مداحی،گروه سرود وسخنرانی صفرعلی براتلو مدیرکانون خدمت رضوی استان تهران وپذیرایی ازمهمانان انجام شد. 
در این مراسم پرفیض صفرعلی براتلو مدیرکانون های خدمت رضوی استان تهران حضورپیدا کرد وبرای خادمیاران، یاوران رضوی وسایرشرکت کنندگان به ایراد سخن پرداخت. 
براتلو درابتدای این مراسم، سالگرد رحلت جانگدازامام موسی بن جعفرعلیه السلام تسلیت عرض میکنیم و دهه فجر به شما حاضران درمجلس تبریک عرض می‌کنیم، خداروشاکرهستیم به ماتوفیق دادبه عنوان خادم امام رضا علیه السلام خدمتگزار مردم باشیم، خادمیاران بایدتلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم داشته باشند.
وی درادامه بیان داشت:راه امام وشهدا رواستوارادامه بدیم اونایی که خسته میشن وکم میارن بصیرت کاملی ندارن، ماهیت انقلاب باید بشناسیم. امام خمینی رضوان الله بینی آمریکا به خاک مالید. 
وی اذعان داشت: نقش وجایگاه ایران  با فرماندهی رهبرفرزانه انقلاب امام خامنه ای وجوانان باغیرت پیشرفت علمی خوبی داشته. 
وی تاکیدکرد: حضورمردم درانتخابات ازجایگاه مهمی برخوردار، وهمه مردم پای صندوق های رای حضورداشته باشن.

صفرعلی براتلو پیشرفت ودستاوردهای ایران بعداز انقلاب چشمگیربوده  ازاینکه درباره هر چیزی بخواهیم نظربدهیم بهترآگاهی خودمون درباره هر موضوع افزایش بدیم. 
وی درپایان سخنان خود مردم قبل ازحضوردرانتخابات تحقیق کنن تافردی  شایسته را انتخاب کنن.
دیدار و تکریم خانواده شهدا به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 

مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان ری از ادای احترام به خانواده شهید قاسم سبزعلی  خبر داد.

 شکرالله حافظی مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان ری گفت: خادمیاران  کانون ایثار و شهادت با مشارکت فرهنگسرای رضوان بهشت الزهرا و با  هدف تکریم  مقام شهدای  قبل و بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی به منزل شهید قاسم سبزعلی  رفتند .

شکرالله حافظی با اشاره به اینکه سلسله دیدارهای خادمیاران با خانواده معظم شهدا ، از برنامه های اولویت دار کانون ایثار و شهادت است، افزود: دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا  کمترین اقدامی است که برای تکریم آنها می توانیم انجام دهیم.

مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرری یادآور شد: شهید قاسم سبزعلی در روز بیست تیرماه ۱۳۳۶ در منزلی در کوچه دباغی شهرری به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران تحصیل وارد فعالیتهای اسلامی قبل از انقلاب شد . وی برای  ادامه تحصیل قصد سفر  به کشور هلند را داشت که یک هفته قبل از  سفر در تاریخ ۱۹دی ماه ۱۳۵۷ در شهرری با حمله نیروی رژیم پهلوی  به شهادت رسید.
دیدار خادمیاران کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ با خانواده شهید سعید خوش‌اخلاق
خادمیاران کانون ایثار و شهادت به رسم همیشگی این‌بار در منزل شهید خوش‌اخلاق حضور بهم رساندند.
به گزارش آستان‌نیوز، محمدرضا شکوری درباره این دیدار گفت: این دومین حضور خادمیاران کانون ایثار و شهادت در منزل شهید خوش‌اخلاق و به دعوت خانواده ایشان بود که به مناسبت راه‌اندازی حسینیه در بیت معظم شهید صورت گرفت.
وی افزود: با توجه به درگذشت پدر و مادر این شهید بزرگوار؛ خادمیاران رضوی در خدمت برادران، بستگان ایشان و معتمدان و اهالی مسجد محل و مهمان ویژه این مراسم ابوالشهید حاج‌آقا روحانیان امام جماعت مسجد سلمان بودند.
مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۱۴ در ادامه گفت: در این محفل معنوی، که از ابتدا به ذکر اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) مزین شده بود، حاضران از سخنان حجت الاسلام روحانیان و روضه‌خوانی و نوای مداحان اهل بیت بهره‌مند شدند. 
وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام و المسلمین روحانیان و برادران شهید گرانقدر سعید خوش‌اخلاق بود.
شکوری در پایان افزود: این مراسم‌ با همکاری کانون خبر و فضای مجازی و تبلیغ دینی برگزار شد و در نهایت با اجرای آیین پرچم‌گردانی، همخوانی صلوات خاصه حضرت ثامن الحجج(ع) و اهدای هدایای تبرکی به مدعوین  به پایان رسید و حاضران میهمان سفره پربرکت بیت شهید بودند.
گفتنی است شهید سعید خوش‌اخلاق از دوستان شهید ابراهیم‌ هادی بود که سال ۱۳۶۷ در سن ۱۷ سالگی در عملیات مرصاد به فیض شهادت نائل آمد.
مزار این شهید بزرگوار در کنار یادبود شهید هادی در گلزار شهدای تهران واقع شده است.
شایان توجه است این‌دومین دیدار خادمیاران کانون ایثار و شهادت با خانواده شهدا در بهمن‌ماه بود که جهت برگزاری آن مبلغ ۵۰۰هزار تومان هزینه شده است.

روایتگری انقلاب  برای  دانش آموزان منطقه ۹ تهران

به همت شهرداری تهران تور بهشت گردی ویژه  دانش آموزان و دانشجویان منطقه  ۹ با روایتگری خادمیار خدمت رضوی شهرستان ری برگزار  شد.

 به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، شهرداری تهران با همکاری فرهنگسرای رضوان بهشت زهرا  با هدف گرامیداشت یاد و نام شهدا،  اقدام به برگزاری تور یک روزه بهشت گردی برای دانش آموزان و دانشجویان منطقه  ۹ شد.

مجتبی تختی پور مسئول کانون  خدمت رضوی شهرستان ری  گفت . بخش روایتگری  این برنامه فرهنگی به  کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان ری محول گردید.

تختی پور افزود.خادمیار  شکرالله حافظی مسئول کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی شهرستان ری از راویان با سابقه حفظ آثار دفاع مقدس با موضوع پیشرفتهای انقلاب اسلامی به روایتگری برای حاضران پرداخت

کد خبر 1748763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha