جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی برگزار شد

به مناسبت دهه مبارک فجر، جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجان با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد کشور در این مراسم گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اساس ماده ۲ اساسنامه کمیته امداد؛ توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی است.

قائم مقام کمیته امداد گفت: البته دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آنها ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ کار و تلاش در کمیته امداد از تاکیدات این نهاد است، گفت: بنابراین امروز در گستره استانی توانمندسازی ۲ هزارمددجو را شاهد هستیم که این آمار در سطح کشوری ۸۴ هزار خانوار است.

صباغیان با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد افزود: البته مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند و قطعا بدون مشارکت مردم ارائه آیت حجم از خدمات ممکن نبود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش بینی شد؛ افزود: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

این مسئول با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده و نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد از اشتغال به‌عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد تاکید و اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

صباغیان افزود: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار باشد.

انتخابات مهمترین جلوه مردم سالاری دینی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد دقیقا یک ماه پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و رفع محرومیت از اهداف آن بوده است و خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته فعالیت خوبی داشته است.

ابوالفضل رفیعی گفت: کمیته امداد نماد عدالت است و با کمک به اشتغال کشور و توانمندسازی مددجویان اقدامات قابل توجهی در دستگیری از محرومین برداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نقشه‌های شوم دشمنان برای توقف قطار پیشرفت کشور با هوشیاری و حضور مردم در صحنه همچون همیشه، نقش برآب می‌شود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: اولین انتخابات پس از اغتشاشات است و در شرایط ویژه قرار داریم و چشم همه به ایران است.

رفیعی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات خودمان باید پیشقدم شویم، افزود: انتخابات و حضور مردم در آن رابطه مستقیمی با امنیت و اقتدار کشور دارد و حتی در عرصه تحریم‌های جدید نیز تاثیرگذار خواهد بود، چون تجربه نشان داده هرچقدر ما بیشتر عقب‌نشینی کردیم دشمن بیشتر پیشروی کرده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان با شناخت از اهمیت حضور مردم در انتخابات، همه توان خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای به کارگرفته‌اند، افزود: هرگونه بی‌تفاوتی برای حضور در پای صندوق‌های رای جواب مثبت به خواست دشمنان این مرز و بوم و زمینه ساز تشدید اقدامات آنها علیه ملت ایران خواهد بود

وی با اشاره به اینکه مردم ایران حتی در انتخاب رهبر خود هم دخالت دارند، افزود: یکی از مهمترین مبانی انقلاب اسلامی، بحث حضور مردم در تعیین سرنوشت خود است و ایجاد و بروز انقلاب ناشی از این امر بود که مردم تصمیم گرفتند با انسجام و یکدلی در کنار رهبری امام و بر مبنای آموزه‌های دین اسلام، مسیر نادرست کشور را تغییر دهند.

۸۴ هزار خانوار مددجوی کشور توانمند شدند

هدایت اله صفری، قائم مقام بنیاد حیات نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این جشن نماد خواستن و توانستن و ما می توانیم است، ادامه داد: این جشن نماد مایوس کردن دشمنان است و قطعا این جمع‌ها موجب خرسندی نایب امام زمان (عج) خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۸۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد با اراده و کمک بزرگواران به مرحله خودکفایی رسیده‌اند، افزود: سهم زنجان از این تعداد ۲ هزار خانوار است.

صفری با اشاره به اینکه خدمت مهم جمهوری اسلامی در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به قشر نیازمند می‌رسد، افزود: این موضوع دقیقا بر اساس عنصر توزیعی صورت گرفته است.

وی گفت: بر همین اساس سال قبل ۸۰۴ هزار فرصت شغلی با ۲۳ همت و امسال ۲۰۰ هزار شغل با ۲۲ همت ایجاد شده است و از سهم امداد در کشور ۵۷ درصد پرداخت تسهیلات داشتیم.

کد خبر 1748784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha