بچه های مسجدی کردستان پای کار جشن‌های انقلاب

بچه های مسجدی در سطح شهر و روستاهای استان کردستان در ایام دهه فجر امسال پای کار جشن های انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، عده ای تصور می کنند مسجد فقط مکانی برای برپایی مراسم دینی و مذهبی و یا برگزاری یادواره ها و گرامیداشت های مذهبی است اما برگزاری جشن ها در مساجد بیش از هر مکان دیگر نمود دارد.

اینجا روستای جیران یکی از روستاهای شهرستان بیجار است، بچه های این روستا با حضور در مسجد زمینه برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و دینی گرفته تا فرهنگی و هنری را فراهم کرده اند.

حضور مردم در برنامه های مسجد بیانگر عمق علاقه و اعتقاد این مردم به فعالیتهای مسجدی است.

حضور مردم در برنامه های مسجد بیانگر عمق علاقه و اعتقاد این مردم به فعالیتهای مسجدی است.

حضور روحانیون در کنار مردم این روستا برنامه های مسجدی را رنگ و لعاب معنویت بخشیده است، یکی از برنامه هایی که در این مسجد و در این ایام برگزار شد، جشن انقلاب بود، جشنی که با شور و شوق بچه های مسجدی شکل گرفت و زمینه ساز برگزاری ویژه برنامه جشن انقلاب در کانون گل نرگس روستای جیران بیجار شد.

حضور تعدادی از مسئولان در کنار اهالی روستا و اعضای کانون فرهنگی هنری گل نرگس برنامه جشن را پرشور کرده بود و موجب ایجاد روحیه نشاط و شادی میان مردم روستا شد.

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد

تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و از خودگذشتگی های جوانان آن زمان برای بچه‌های مسجدی از زبان امام جماعت مسجد، ذهن نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم را به دوران های ابتدای انقلاب و رشادت های رزمندگان و شهدای این مرز و بوم برد.

برگزاری جشن های مناسبتی در مساجد نشاط گر لحظه های بچه های مسجدی می شود و بچه های مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی هنری روستاها را پای کار جشن های انقلاب می آورد.

 اجرای برنامه‌های شاد هنری، تجلیل از فعالان فرهنگی کانون و اجرای گروه سرود از بخش های این ویژه برنامه بود.

اینجاست که برگزاری جشن های مناسبتی در مساجد نشاط گر لحظه های بچه های مسجدی می شود و بچه های مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی هنری روستاها را پای کار جشن های انقلاب می آورد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد در حقیقت امروز فرصتی است تا کودکان، نوجوانان و جوانان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و ارزش های ناب اسلامی آشنا کند و زمینه انتقال این دستاوردها به نسل آینده شود.

در این راستا مربیان کانون های مساجد، امام جماعت مساجد و مسوولان کانون های فرهنگی هنری می توانند نقش موثری ایفا کنند و زمینه ساز نوجوانان و جوانان در برنامه های مسجدی باشند.

اجرای برنامه های شاد در مساجد زمینه ساز جذب نوجوانان

رحمان غریبی از اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این خصوص اظهار کرد: اجرای برنامه های شاد در مساجد میتواند زمینه ساز جذب نوجوانان و جوانان به سمت مساجد باشد و ایام دهه فجر فرصت ارزشمندی برای برگزاری جشن های مردمی و پای کارآودن مردم به ویژه بچه های مسجدی بود تا جشن های انقلاب امسال پرشورتر از سالهای قبل در سطح شهر و روستاهای استان و با محوریت مساجد برگزار شود.

وی بیان کرد: باید با پای کار آوردن بچه های مسجدی در تمامی عرصه ها دستاوردهای نظام اسلامی را به نسل امروز و آیندگان معرفی کنیم.

کد خبر 1748821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha