اجرای برنامه‌هایی در قالب «هر مسجد یک ایستگاه انقلاب» در کرمانشاه

حجت الاسلام جلالی گفت: بمناسبت ایام الله دهه فجر مساجد در این ایام میزبان برنامه‌هایی با محوریت امیدآفرینی در قالب «هر مسجد یک ایستگاه انقلاب» خواهند بود.

حجت الاسلام جواد جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه فجر در کانون‌های مساجد کرمانشاه، گفت:هدف از برگزاری این برنامه‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام راحل، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم در دهه فجر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه افزود: همانگونه که مساجد در شکل گیری انقلاب نقش داشتند؛ در تداوم انقلاب نیز نقش دارند و هنر امام (ره) این بود که مساجد را که فقط به بعد عبادی آنها توجه می شد و بعد سیاسی آنها از یاد رفته بود به کانون سیاسی تبدیل کرد و امروز اگر به این دو، توجه کنیم مساجد گره از کار مردم باز می کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های دهه فجر در کانون های مساجد کرمانشاه، اظهار کرد: جشنواره سرود بچه‌های مسجد، مسابقات ورزشی، جشن بزرگ تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، محافل انس با قرآن، دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان، هر مسجد یک ایستگاه انقلاب، رونمایی از سرود رأی اولی‌ها، برپایی مراسمات با موضوع جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی، جشن‌های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در کانون های «شهری و روستایی» از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر جشن‌های مردمی در مساجد استان کرمانشاه به همت بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن‌کریم، برپایی نمایشگاه کتاب در سطح مساجد، تدوین گزارش از مساجد پیشرو در عرصه انقلاب، برگزاری پویش جشنواره فجرانه با محور آذین‌بندی مساجد و محلات و اجرای بیش از ۲۰ سرود توسط گروه‌های سرود کانون‌های مسجدی از دیگر این برنامه‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه  در پایان گفت: افزایش آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به کارآمدی نظام اسلامی بر اساس ارزش های معنوی و احکام الهی و تقویت روحیه افتخار و بالندگی به انقلاب اسلامی و افزایش گرایش و باور عمومی نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی از اهداف برنامه های دهه فجر است.

کد خبر 1748824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha