۲۲ بهمن، بازدید از موزه فرش و باستان شناسی رایگان است

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان گفت: به مناسبت بیست و دوم بهمن ماه و جشن انقلاب بازدید از موزه فرش و موزه باستان‌شناسی شهرستان برای عموم رایگان است.

حمید رازقی، مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: موزه ها مانند پلی میان گذشتگان با نسل امروز عمل می کند و از جایگاه بالایی برخوردار است و بهترین مکان برای افزایش دانش تاریخی مردم به شمار می رود.

وی با دعوت از شهروندان برای بازدید از موزه فرش و موزه باستان‌شناسی، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

رازقی خاطرنشان کرد: ساعت بازدید روز یک شنبه بیست و دوم بهمن ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ خواهد بود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شیروان بیان کرد: این موزه در دو طبقه شامل کارگاه، آزمایشگاه، مرمت، کارگاه های تولیدی، خزانه و اتاق قرنطینه و طبقه همکف احداث شده و به دوربین های امنیتی، سامانه اطفای حریق و تاسیسات نور پردازی مجهز است.

رازقی اضافه کرد: این شهرستان دارای آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی منحصر به فردی است که گوشه ‌ای از یافته های کاوشگران، باستان شناسان، هنر دست صنعتگران و آداب و رسوم مردم این سرزمین در موزه محلی و مردم شناسی به نمایش گذاشته شده است.

 وی بیان کرد: ترغیب و انگیزه بخشیدن به مردم برای شناخت بیشتر با این مواریث ارزشمند از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌رود.

کد خبر 1748850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha