طرح کشوری مشاوره رایگان وکلا در مساجد

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در خراسان رضوی گفت: وکلای این مرکز در طرحی یکپارچه و کشوری، روزهای یکشنبه هر هفته و پس از نماز مغرب و عشا در مساجد نقاط مختلف شهر حضور می یابند تا امکان مشاوره و ارتباط مناسب بین مردم و وکلا وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد علیرضا بنی فاطمه روز چهارشنبه و در نشستی خبری در مشهد افزود: هم اکنون تعدادی از ساختمانهای ناایمن در مرحله کارشناسی توسط کارشناسان این مرکز و مرکز وکلا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای این امر لازم است تا مدارک، اسناد و شرایط مختلف ساخت این بناها مورد ارزیابی قرار گیرد که زمان ارزیابی هر ساختمان نیز متفاوت است.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۴۷ کارشناس در خراسان رضوی مشغول به فعالیت و ۵۴۹ کارآموز نیز در حال طی کردن تجربه کاری خود هستند و ۲۶۴ نفر نیز طی چند روز آینده با برگزاری مراسم تحلیف مشغول خدمت به مردم خواهند شد.

بنی فاطمه افزود: از رویکردهای آینده این کانون، ایجاد رشته‌های مختلف دیگر است زیرا باید به سمت تخصص گرایی حرکت کرد.

وی ادامه داد: برای این که اظهار نظرهای کارشناسان همراه با دقت فراوان باشد لازم است تا ارتباط مناسبی بین بخشهای مختلف کارشناسی برقرار شود و بر اساس همین رویکرد، تعامل بین دستگاه های مختلف و سایر نظرات کارشناسان امکان ارزیابی به موضوعات نوین و تاره را فراهم می کند.

رییس مرکز کارشناسان دادگستری خراسان رضوی گفت: توانمند سازی کارشناسان از دیگر اهداف برنامه ریزی شده این مرکز است زیرا به دلیل ماهیت منحصر به فرد بودن هر پرونده، انتقال تجربه و دانش تخصصی باید در کنار هم صورت گیرد.

طرح کشوری مشاوره رایگان وکلا در مساجد

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یکی از تکالیف و افتخارات مرکز وکلا، ورود به موضوع حقوق عامه است که مشاوران و وکلای این مرکز نسبت به آن در سطح کشور، استان و شهر حساس هستند و این موضوع را پیگیری می‌کنند.

رضا حضرتی افزود: وکلای این مرکز در طرحی یکپارچه و کشوری، روزهای یکشنبه هر هفته و پس از نماز مغرب و عشا در مساجد نقاط مختلف شهرها حضور می یابند تا امکان ارتباط مناسب بین مردم و وکلا وجود داشته باشد.

حضرتی افزود: هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر در ۳۶ حوزه قضایی این مرکز در خراسان رضوی در قالب مشاوره و وکالت در حال فعالیت هستند و تاکنون ۳۸۱ پرونده به صورت معاضدت قضایی و ۴۹۳ پرونده تسخیری برای جامعه هدف به صورت رایگان پیگیری شده است.

 پایان پیام/

کد خبر 1748873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha