۶۰ برنامه شاخص فجر در دستور کار کمیته تشکل‌های مردمی/از «مدرسه انقلاب» تا جشن «حکومت قرآن»

رئیس کمیته تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه فجر ۶۰ برنامه شاخص در دستور کار این کمیته قرار دارد.

«ستار هدایت‌ خواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: برنامه های مختلفی به مناسبت دهه مبارک فجر، عید مبعث و شهادت امام موسی کاظم (ع) توسط کمیته مردمی با همکاری نمایندگان تشکل‌ها، انجمن‌ها، سمن‌ها و موسسات مردمی برگزار می‌شود

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه اشتراک فعالیت با حوزه‌های مختلف وجود دارد، بخشی از برنامه ها با آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و بخشی از برنامه‌ها به صورت مشترک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های کمیته تشکل های مردمی تلاش شده که عمده مخاطب آنها نوجوانان و جوانان باشند، گفت: هدف از این برنامه ها معرفت افزایی نسبت به حقایق انقلاب اسلامی در سال‌های انقلاب، وضعیت رژیم گذشته و آینده انقلاب اسلامی، امید افزایی و نشاط آفرینی است.

طرح «مدرسه انقلاب» با مشارکت ۱۳۶ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

هدایت خواه کنشگری در برنامه ها را نیز عمدتاً توسط نوجوانان و جوانان دانست و افزود: طرح «مدرسه انقلاب» به صورت مشترک با آموزش و پرورش و در ۱۳۶ مدرسه دوره متوسطه توسط انجمن اسلامی دانش آموزان در حال پیگیری است.

رئیس کمیته تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنا است تا طرح «مدرسه انقلاب» در تعداد بیشتری از مدارس استان یعنی در ۲۵۳ مدرسه برگزار شود.

وی بیان کرد: خود دانش آموزان در یک حرکت خودجوش و مخاطبین که خود نوجوانان و جوانان هستند در زمینه امید افزایی و معرفت افزایی دانش آموزان در سه بخش «دیروز، امروز و فردا» فعالیت می کنند.

هدایت خواه با بیان اینکه در بخش «دیروز» فرایند استعمار گذشته، جریان حکومت قاجار و پهلوی به ویژه چهره آنها را آشکار می‌کند و کتاب‌هایی تحت عنوان «سوز ۴۰ ساله» مورد برررسی قرار می گیرد و افزود: در بخش «ایده‌ها» نیز ایده توسط خود دانش آموزان تولید و ارائه می‌شود ولی چهارچوب های کلی توسط ما به آنها ارائه می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در بخش «امروز» دستاوردها و در عین حال چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، اظهار کرد: در بخش «فردا» هم نقش نوجوان و جوان در نظم جدید جهانی، توجه به مسئله افول آمریکا و همچنین نقش نوجوان در جهان نو که قبلاً یک سری جلسات در این زمینه برگزار شده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: قرار شد که نمایشگاهی دهه فجر در مدارس برگزار ‌شود و ما در هر شهرستان یک جشنواره هم داشته باشیم که این افراد در مصلی کارهای خود را ارائه دهند و در قالب مسابقه، مدارس برگزیده تشویق و توسط صدا و سیما بازنمایی رسانه‌ای صورت گیرد.

هدایت خواه یادآور شد: هیئت‌ها نیز در دو مناسبت مذهبی سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و عید مبعث علاوه بر برنامه‌های معمول خود، با محوریت مربوط به انقلاب، دستاوردها و اهداف انقلاب و همچنین مسائل امروزی را در دستور کار خواهند داشت.

برگزاری جشن بزرگ «حکومت قرآن» با مشارکت خانه های قرآنی

رئیس کمیته تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرارگاه تحول اجتماعی نیز بیشتر در مناطق حاشیه شهر برنامه‌هایی در دستور کار دارند، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در منطقه مادوان و بلهزار پیشنهاد شده که یک راهپیمایی مستقل در این مناطق برگزار شود.

وی از برگزاری جشن بزرگی تحت عنوان «حکومت قرآن» با مشارکت خانه‌های قرآنی و حضور قاری کشوری در منطقه مادوان سخن به میان آورد و گفت: جشنواره ورزشی بزرگ مدارس، مساجد و پایگاه‌های مقاومت نیز با حضور ۳۶ تیم در منطقه مادوان و بلهزار برگزار می‌شود.

هدایت خواه اجرای جشنواره سرود با حضور ۴۰ گروه سرود در منطقه مادوان و بلهزار را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: پیشنهاد شد که شب شعری در کتابخانه آیت الله ملک حسینی شهر یاسوج نیز برگزار شود.

رئیس کمیته تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در بحث سمن‌ها نشست‌های گفت و شنود با مسئولان پیش بینی شده، بیان کرد: نمایشگاه «روایت پیشرفت انقلاب»، جشن مردمی و اردوی راهیان پیشرفت از طرف نوجوانان و جوانان پیش بینی شده و نشست‌های تبیینی نیز در حال انجام است.

برگزاری جشن «نشاط مادرانه» و تجلیل از ۱۰۰ مادر فعال فرهنگی

وی با بیان اینکه کارگروه جمعیت که مخاطب آن بانوان هستند کنشگران همایش و نشست توجیهی خواهند داشت، یادآور شد: در زمینه انتخابات نیز بحث «ستاد مردمی ایران» را داریم که این ستاد تبلیغات برای حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات و پاسخ به شبهاتی که در زمینه انتخابات وجود دارد را انجام می دهد.

هدایت خواه برپایی دو ایستگاه صلواتی در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه های ستاد تشکل های مردمی دانست و اظهار کرد: امروز یعنی «عید مبعث» روز «نشاط مادرانه» را داریم که جشن ویژه مادر و کودک در دستور کار قرار گرفته و ۱۰۰ نفر از مادران فعال فرهنگی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «ختم قرآن» و هدیه به روح امام خمینی(ره)  و شهدای انقلاب اسلامی در دهه فجر و تقدیر از متولدین ۱۲ تا ۲۲ بهمن در حدود ۵۰ بیت الزهرا (س) که در محلات مختلف قرار دارند، از دیگر برنامه های این ایام هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های سیاسی و اجتماعی با موضوع انقلاب و دستاوردهای ویژه دختران در دستور کار قرار دارد، افزود: مقرر شده در میدان هفت تیر برای نشاط کودکان بادکنک‌های سبز، سفید و قرمز بین آنها تقسیم شود.

هدایت خواه گفت: اجرای سرود خیابانی در روز ۲۲ بهمن توسط دختران متوسطه اول، برگزاری مسابقه پیامکی در مورد بهترین جمله در توصیف دهه فجر، تجلیل از بانیان بیت الزهراها و برنامه‌های دیگری با همکاری سایر کمیته‌ها در حال اجرا هستند.

کد خبر 1748917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha