آیات قرآن زیر بنای انقلاب ما هستند

طالبی با اشاره به اینکه آیات قرآن زیر بنای انقلاب ما هستند، گفت: در این آیات به نقش بانوان نیز تاکید شده است و بانوان باید با حضور و مشارکت فعال خود نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سارا طالبی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی در جمع بانوان اراکی که با موضوع سنت های الهی در انقلاب اسلامی و نیز حضور و مشارکت بانوان در صحنه برگزار شد، به پرسش های بانوان و دختران جوان در موارد مختلف پاسخ داد.


وی با اشاره به اینکه آیات قرآن زیر بنای انقلاب ما هستند و در این آیات به نقش بانوان نیز تاکید شده است، گفت: نگاه قرآن و اسلام ناب محمدی در رابطه با وجود زن بسیار متعالی است ما در نگاه رهبران نهضت انقلاب شاهد این هستیم که زنان را تکریم می کند،  ما هم هویت انقلابی نظاممان حفظ شده هم ساختار مندی آن و بانوان باید در این مسیر کار بیشتر انجام دهند.  

طالبی با بیان اینکه برای گفتمان سازی انقلاب باید تلاش کنیم، گفت:  امروز شاهد تلاش گسترده و شبانه روزی دشمن برای به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان به ویژه دختران جوان هستیم، چرا که آنها بحث خانواده حجاب و جمعیت را نشانه گرفته اند.   

مدیر کل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات کشور، اظهار داشت: ما در جریان انقلاب نشان دادیم که زنان می توانند هم تصمیم ساز باشند، هم در صحنه حضور فعال داشته و به خانه و خانواده و خود رسیدگی داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای گفتمان سازی انقلاب باید تلاش کنیم، ادامه داد: امروز شاهد تلاش گسترده و شبانه روزی دشمن برای به انحراف کشاندن نسل جوان و نوجوان به ویژه دختران هستیم و آنها بحث خانواده حجاب و جمعیت را نشانه گرفته اند.

طالبی با تاکید بر اینکه ما در جریان انقلاب نشان دادیم که زنان می توانند هم تصمیم ساز باشند، هم در صحنه حضور فعال داشته و به خانه و خانواده و خود نیز رسیدگی کنند، بیان کرد: حضور و مشارکت بانوان در صحنه امری ضروری است چرا که مادران علاوه بر مادری زیستی باید مادری اجتماعی را نیز داشته باشند و نباید نسبت به اجتماع خود منفعل باشند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: حضور بانوان در اجتماع و فعالیت در این راستا به این دلیل است که فرزندان ما از خانه بیرون می روند و حضور آنان در اجتماع اجتناب ناپذیر است پس بانوان باید در امور مختلف اجتماع نیز فعال باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه، حضرت زهرا، و حضرت زینب(س) الگوهای بسیار خوبی برای بانوان هستند، بیان کرد: ما از صدر اسلام تا کنون بانوان بزرگی را داشتیم که تاریخ ساز شدند و حتی وجود این بانوان در انقلاب نیز کم نبوده است که همواره خوش درخشیدند و ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ روایت ها است، ادامه داد: وظیفه ما در فضای جنگ روایت ها این است که نباید ساکت بنشینیم و با مطالعه و تحقیق و پژوهش؛ در عرصه های مختلف و فضاهای حقیقی و مجازی حرف برای گفتن داشته باشیم.

طالبی پیرامون معضلات و آسیب‌های اجتماعی و همچنین راهکارهای کاهش و رفع آنها، گفت: بانوان در بخش‌های مختلف اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و ... می توانند گره‌گشایی باشند.

کد خبر 1748984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha