فرصتی که کانون‌های مساجد به زنان برای فعالیت قرآنی داده‌اند

راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوران انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تربیت بچه‌های مسجدی از جمله بانوان قرآنی در استان فرهنگی کردستان و شهر سنندج شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ راه‌اندازی ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان کردستان تنها با همراهی و استقبال افراد است که محقق شده و فعالیت‌هایش در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی در سطح شهر و روستاهای استان ریشه دوانده است.

در شهر سنندج از محلات و کوچه پس کوچه های این شهر وجود یک مسجد و مناره بیانگر تدین مردمان این شهر است و راه اندازی کانون های فرهنگی در بسیاری از مساجد این شهر گویای استقبال نسل های نو و جوان این شهر به فعالیتهای فرهنگی هنری و دینی است.

شاید با فعالیت بچه های مسجدی در کانون های فرهنگی هنری این تصور تداعی شود که کودکان، نوجوانان و جوانان جامعه هدف این کانون ها و فعالیتهای مسجدی هستند در حالیکه امروزه حضور چشمگیر بانوان و مادران قرآنی در مساجد نمود بارز فعالیتهای کانون های فرهنگی هنری است.

بی شک پرورش بانوان قرآنی در سطح مساجد ثمره راه اندازی کانون های فرهنگی هنری است که با استقبال چشمگیر مادران و زنان این دیار همراه شده است.

لیلا ارشدی مربی کلاس های قرآنی کانون احمدسلطان مسجد حاجیه کافیه سنندج است، وی معتقد است برگزاری کلاس های قرآنی برای مادران میتواند به تربیت فرزندانی قرآنی نیز در این استان منجر شود.

پرورش بانوان قرآنی ثمره راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی مساجد

وی اعلام کرد: در سال جاری کلاس های قرآنی در این مسجد برای مخاطبان کانون برگزار شد اما در برخی روزها شاهد حضور گسترده مادران در کلاس های قرآنی بودیم و بنا براین شد تا هر هفته کلاس های جمع خوانی قرآن کرین را برای بانوان این محله و مخاطب این مسجد برگزار کنیم.

وی یادآور شد: خواهران عضو کانون فرهنگی هنری احمدسلطان مسجد حاجیه کافیه سنندج  در کلاس‌های احکام و روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم شرکت می‌کنند و استقبال آنها از فعالیت های قرآنی این مسجد منجر به افزایش تعداد بچه های مسجدی برای فعالیتهای در کارهای قرآنی و آموزشی شده است.

ارشدی اضافه کرد: این کلاس‌ها به صورت هفتگی و مستمر همراه با جلسات جمع خوانی قرآن کریم با استقبال بانوان همراه است.

کد خبر 1749047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha