طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان در حال اجرا است

عین اللهی با بیان اینکه طرح سلامت خانواده هم اکنون در ۱۹۵شهرستان کشور در حال اجرا است، گفت: تلاش داریم شهرستان‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم تا تمام شهرستان‌ها به تدریج درگیر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، بهرام عین اللهی امروز جمعه (۲۰ بهمن) در آیین بهره برداری از ۲۸ پروژه بهداشتی و درمان استان خراسان جنوبی در بیرجند به مناسبت دهه فجر با اشاره به اینکه سلامت یکی از مهمترین نیازهای هر کشور و استانی است اظهار کرد: با افتخار در دهه فجر باید اعلام کنیم که یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت بوده است.

وی افزود: تا پیش از انقلاب در این حوزه سلامت وابستگی ۱۰۰ درصدی به بیگانگان داشتیم و بیماران برای انجام امور پیش پا افتاده باید به سایر کشورها مراجعه می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به توسعه کمی و کیفی نظام آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی با ۲۲ هزار عضو هیات علمی داریم که هفت هزار دانشجوی خارجی و ۲۷۰ هزار دانشجوی داخلی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

عین اللهی با اشاره به وجود یک‌هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت در کشور، ادامه داد: امروز بسیاری مردم کشورهای دیگر برای درمان خود به جمهوری اسلامی ایران مراجعه می‌کنند و در بسیاری از رشته‌ها موفق بوده‌ایم و هیچ رشته‌ای در جایی از دنیا نیست که در کشور نداشته باشم.

۹۹ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

وی  با بیان اینکه تاریخ سلامت ایران در دوران انقلاب اسلامی بسیار پرافتخار علی‌رغم تحریم‌ها است، تصریح کرد: امروز ۹۹ درصد داروها تولید داخل است و حدود ۴۰ درصد از دانش‌بنیان‌های ما تجهیزات پیشرفته پزشکی را تولید می‌کنند و در بحث نیروی انسانی و امکان و تجهیزات پزشکی رشد بسیاری خوبی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در پیشگیری و کنترل کرونا از موفق‌ترین کشورها است، تأکید کرد: ۶ نوع واکسن کرونا با حمایت‌های مردم، دولت و اراده و تلاش دانشمندان ایرانی تولید شد.

عین اللهی با بیان اینکه امروزه نیاز به این داریم که مردم مشارکت بیشتری در حوزه سلامت داشته باشند، گفت: سبک زندگی و اینکه مردم خودشان در سلامت‌شان موثر باشند، حائز اهمیت است و در پویش ملی سلامت هم که اخیراً انجام گرفتهف دیدیم که هر چه مردم در تغذیه و ورزش به فکر خود باشند بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه را درست کنیم باید خانواده را درست کنیم لذا با توجه به اینکه یک کشور خانواده دوست هستیم باید از این فرهنگ بیشترین بهره را ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طرح سلامت خانواده با مراقبان بهداشت در مرحله نخست آغاز می‌شود، گفت: طرح سلامت خانواده هم اکنون در ۱۹۵ شهر کشور اجرا می‌شود که تلاش داریم شهرستان‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم تا تمام شهرستان‌ها به تدریج درگیر شوند و اگر در این بیماری شناسایی شود و نیاز به بستری بود تا ۹۵ درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

عین اللهی با اشاره به اینکه امیدواریم طرح سلامت خانواده در خراسان جنوبی هم به عنوان استان الگو پیاده‌سازی شود، ادامه داد: یکی  از افتخارات دولت مردمی این است که سعی شده عدالت در تمام کشور برقرار کنیم و امروزه در سراسر استان خراسان جنوبی در حوزه سلامت باید عدالت رعایت شود.

وی بیان کرد: محرومیت تاریخی  به ویژه در استان‌های محروم داریم که نیاز به کار جهادی است که در کل استان نیاز می‌باشد آنچه شایسته مردم است انجام گیرد.

موضوع جوانی جمعیت برای ما یک تکلیف است

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه یکی از تکالیف بهداشت و درمان بحث جوانی جمعیت است تاکید می شود در این زمینه بیش از پیش کار شود، گفت: مراکز درمان ناباروری باید در سطح استان گسترش یابد و این موضوع فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست لذا استاندار خراسان جنوبی هم باید کمک کند که این نقیصه برطرف شود.

عین اللهی با بیان اینکه از خراسان جنوبی می‌توان  اقدامات بین المللی شروع شود، افزود: لذا از این استان انجام کارهای ویژه مورد انتظار است لذا مراکز علمی،تحقیقاتی و شتاب دهنده‌ها می‌تواند ما را جلو بیندازد و در واقع ما نیاز به راه‌های میانبر در این زمینه داریم و در این مسیر پشتیبانی وزارت بهداشت را خواهیم داشت.

وی به افتتاح ۲۸ پروژه با اعتبار ۵۱۸ میلیارد تومان در استان اشاره و تأکید کرد: البته به این طرح‌ها اکتفا نمی‌کنیم ارتقای بیشتر این طرح‌ها موردنظر است تا به جایی برسیم هیچ بیماری مجبور نباشد برای درمان به جای دیگر مراجعه کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی به دلیل محرومیت تاریخی این مشکل را داریم که باید به حوزه سلامت این استان شتاب بیشتری بدهیم، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم در این مدت ۲ دانشکده علوم پزشکی در خراسان جنوبی به تایید شورای گسترش رسید که ایجاد این دانشکده‌ها سختی‌های زیادی وجود دارد.

عین اللهی ادامه داد: ما معتقدیم که اگر از نظر عملی و آموزشی گسترشی در یک محل ایجاد شود شاهد پیشرفت‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم و بر سطح سواد مردم آن منطقه افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای رشد هیچ نقطه ای از کشور نداریم، اظهار کرد: هر نقطه از کشور اگر خودباوری و اعتماد به نفس را در خود ایجاد کند حمایت می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طول انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است، افزود: اقدامات تحولی در دولت مردمی هم زیاد بوده و ۴۳ پروژه بهداشتی در استان خراسان جنوبی در مساحت ۱۳ هزار مترمربع تکمیل و راه‌اندازی شده است.

عین اللهی در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم وارد خراسان جنوبی شد.

عزل رئیس بیمارستان امام رضا(علیه السلام) بیرجند

وزیر بهداشت به بازدید از بیمارستان امام رضا(علیه السلام) بیرجند اشاره کرد و گفت: همه مشکلات از مرکز حل نمی‌شود وقتی من از انبار و داروخانه این بیمارستان بازدید می‌کنم که فرسوده و در حال تخریب است این واقعاً با مرکز حل نمی‌شود و امروز رئیس بیمارستان امام رضا(علیه السلام) بیرجند را عزل کردم و انتظار است رئیس دانشگاه علوم پزشکی یک رئیس انقلابی و جهادی منصوب کند و امروزه مدیریت‌ها، کار میدانی و دقت در کار مردم، پرونده‌های درست و درمان سریع از شاخصه‌های مهمی است که انتظار داریم و ما هم در مرکز پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد.

کد خبر 1749048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha