حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پرشور خواهد بود/ضربه وزارت اطلاعات به موساد ترکیبی و پیشرفته بود

امام جمعه شهر پاتاوه با گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نیز به فضل الهی پرشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۰ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تقوا و حربه‌های شیطان از قول خداوند متعال در سوره اعراف آیه ۲۰۱ اشاره و اظهار کرد: تقوا، در برابر وسوسه‌های شیطان مصونیت ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: شیطان حربه‌ها و سلاح‌هایی برای انحراف انسان دارد، که خداوند متعال در سوره بقره آیه ۱۶۸، می فرمایند: «ولا تتبعوا خطوات الشیطان، و پیروی نکنید وسواس شیطان را، محققاً شیطان از برای شما دشمن آشکاری است».

وی به مراحل هفت گام سلاح و حربه شیطان اشاره کرد و ادامه داد: شیطان طبق آیه ۹۹ سوره «برکسی مسلط نیست، بشر اختیار دارد و می‌تواند انتخاب کند، برکسانی که ایمان دارند او نمی‌تواند سلطه داشته باشد».

حجت الاسلام سیادت گام نخست را ایجاد کینه و بغض دانست و افزود: خداوند متعال در آیه ۹۱ سوره مائده فرمودند «شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار میان شما عداوت و کینه برانگیزد».

خطیب نماز جمعه شهر پاتاوه از لسان امام معصوم (ع)، بیان کرد: «رأس و اساس همه عیب‌ها کینه است»، کینه نخستین صفت رذیله‌ای است که در زمان رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بسیاری از مخالفت‌ها با حضرات معصوم بر اساس آن بود.

وی گام دوم شیطان را غفلت و فراموشی یاد خدا دانست و اظهار کرد: بی تردید اگر یاد خدا در زندگی از بین برود و کمرنگ شود، انسان آسیب پذیر می‌شود و از همین ناحیه است که سایر انحرافات آغاز می شود.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه فرمودند: «مردم! قلب‌های شما را زنگار گرفته، به همین دلیل است که دل‌های شما از واقعیت پذیری باز مانده است».

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «انسان‌های آگاه پنج علامت دارند، یکی از آن علامات، یاد خداست، وقتی به یاد خدا می‌افتند به بندگی او افتخار می‌کنند».

وی در خطبه سیاسی نماز با تبریک فرارسیدن حلول ماه شعبان، ماه پیوستن به عباد الرحمن و گرامی داشت یوم الله ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی ملعون در سال ۱۳۵۷، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی امسال، نیز به فضل الهی پرشور خواهد بود.

حجت الاسلام سیادت از لسان رهبر معظم انقلاب عناصر پیروزی و بقاء انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: «اول، عنصر مردم مومن، متحد و آگاه در صحنه، آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)که اسلام سیاسی، اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم ستیزی و شهادت طلبی است، رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت فقیه شکل گرفت».

امام جمعه شهر پاتاوه ادامه داد: ترکیب این سه عنصر، قدرتی به وجود آورد که تمامی توان رژیم شاه ملعون و حمایت‌های بی‌نظیر قدرت‌های بزرگ دنیا نتوانست این قدرت را شکست دهد.

وی همچنین از نگاه امامین انقلاب افزود: «تمام چیزهایی که بعد از انقلاب حاصل شد برای خاطر همان که ملت انقلاب را از خودش می‌دانست و امروز جمهوری اسلامی مسلح به سلاحی است که از سلاح اتمی بالاتر و برنده‌تر است و آن، سلاح اراده، ایمان مردم، حضور و همراهی آنها با دولت است.

حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه به مصیبت های مردم غزه از منظر و دیدگاه رهبر معظم انقلاب گریزی زد و گفت: «مصیبت غزه مصیبت بشریت است، نشان می‌دهد نظم کنونی جهانی نظم باطلی است و این قابل دوام نیست».

خطیب نماز جمعه پاتاوه به مناسبت های شعبان، سالروز ولادت حضرات امام حسین، قمر بنی هاشم و امام زین العابدین علیهم السلام اشاره و باتبریک این اعیاد، به سخنی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود « هر که امام حسین علیه السلام  را دوست بدارد، خداوند دوستدار او است».

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز به ذکر دلایل اهمیت کار بزرگ سربازان گمنام امام زمان (عج) در ضربه فرامرزی به موساد رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آنچه در بیانیه وزارت اطلاعات منتشر شده و بررسی سوابق گذشته، ضربه اخیر به نوعی بزرگ ترین ضرباتی است که سازمان موساد درحوزه لو رفتن هویت جاسوسانش تاکنون خورده است.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه ضربه اخیر به صورت ترکیبی با استفاده از روش‌های سنتی و پیشرفته رخ داده، بیان داشت: ایران علاوه بر به دست آوردن یافته های اطلاعاتی و امنیتی اینک از مهم‌ترین تاسیسات پنهان نظامی، کارخانجات تسلیحاتی و صنایع راهبردی غیرنظامی، رژیم اشغالگر کودک کش اطلاعات ویژه در اختیار دارد.

امام جمعه شهر پاتاوه افزود: از عوامل انسانی همکار در سرزمین‌های اشغالی استفاده شده و وزارت اطلاعات همچنان نیز توانسته، هویت آنها را پنهان نگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه بیانیه وزارت اطلاعات با هوشمندی، میزان اطلاعاتی را که از رژیم و به خصوص اماکن محرمانه این رژیم کسب کرده، در ابهام قرار داده، گفت: وزارت اطلاعات در شناسایی جاسوسان موساد در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا انجام داده، معادلات جدیدی را نیز بین خود و برخی سرویس‌های امنیتی دنیا ایجاد کرده است.

کد خبر 1749104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha